67
20.01.2012, 13:10Lektura na 2 minuty

Diablo III: Blizzard o poważnych zmianach w mechanice rozgrywki

Wielu graczy nie może doczekać się premiery Diablo III i ciągle naciska na Blizzarda, by jak najszybciej wydał grę. Jej twórcy pozostają jednak nieugięci i nie spieszą się – w ostatnim wpisie na blogu wyjaśnili, że nad produkcją wciąż trwają intensywne prace i dokonano w niej kilku istotnych zmian. 


Piotrek66

Na oficjalnym blogu Diablo III Jay Wilson, producent gry, stwierdził, że rozumie argumenty graczy niemogących doczekać się produkcji. Jak jednak pisze:


Podczas prac nad Diablo III zwraca się nam uwagę, że za bardzo grzebiemy w systemach, że gra jest już wystarczająco dobra i powinniśmy ją wypuścić. Doskonale rozumiem tych, którzy tak twierdzą, ale uważam, że są w błędzie. Naszym zadaniem nie jest po prostu wydanie jakiejś tam gry, ale stworzenie kolejnej gry z serii Diablo. Nikt nie będzie pamiętał, że gra się opóźniła, tylko czy jest świetna. Wiemy, że uda nam się stworzyć wspaniałą grę, ale jeszcze nie osiągnęliśmy tego celu. W tej chwili kończymy i szlifujemy zawartość gry, ale przede wszystkim wciąż testujemy kolejne wersje niektórych głównych systemów gry.


W dalszej części wpisu Wilson podał kilka istotnych zmian, które zaszły w grach. Usunięto na przykład jednego z trzech rzemieślników produkujących różnego rodzaju przedmioty dla naszego bohatera – wieszczkę, która zajmowała się "enchantmentami". Blizzardtłumaczy tę decyzję tym, że usługi oferowane przez tę postać nie różniły się niczym od systemu gemów i socketów. Niewykluczone jednak, że wieszczka dołączy do naszego bohatera w przyszłości, twórcy gry muszą jednak na nowo przemyśleć jego zastosowanie.

Diablo III wyrzucono też dwa artefakty, które pozwalały graczom przetworzyć zbędny ekwipunek – Kociołek Jordana (zamieniał przedmioty na złoto) i Kostkę Nefalemów (rozbijał niepotrzebne rzeczy na surowce). Developerzy tłumaczą, że ich wprowadzenie zmniejszyłoby korzyści płynące z odwiedzania miast i handlowania z ich mieszkańcami. Dlatego ich funkcję pełnić będzie teraz kowal – jeden ze wspomnianych wyżej rzemieślników. Jeśli udamy się do miasta korzystając z Portalu Miejskiego (który można aktywować klikając odpowiedni przycisk w interfejsie), będziemy mogli sprzedać u niego zbędny towar, lub przerobić go na surowce.

W pasku szybkiego wybierania piąty slot zastąpiono osobnym miejscem dla napoju leczącego. Z kolei statystyki naszej postaci wyświetlane są też w oknie ekwipunku, co pozwoli na błyskawiczne porównywanie plusów i minusów wymieniania noszonych przedmiotów.

Usunięto także zwoje identyfikacji, ale za to prowadzony przez nas bohater od początku zabawy będzie posiadał moc umożliwiającą podejrzenie statystyk znalezionych przedmiotów.

Wprowadzonych modyfikacji w Diablo III jest więc bardzo dużo, a Blizzard nie waha się usuwać rzeczy, które wcześniej zapowiadał z wielką pompą. Czy jednak są to zmiany na lepsze?


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze