13
14.12.2011, 20:35Lektura na 2 minuty

Max Payne 3: Gang Wars, czyli fabularne multi

Jakiś czas temu przedstawiciele Rockstara obiecywali, że multiplayer w Max Payne 3 będzie dość niezwykły, bo będą w nim elementy kampanii fabularnej. Już wiemy o co im chodziło – studio ujawniło właśnie Gang Wars, tryb multi, w którym fabuła będzie równie ważna co w „singlu”.


Piotrek66

Gang Wars to najważniejszy wariant multiplayera Maxa Payne’a 3. Zwykłe potyczki w sieci będą okraszone fabułą, która będzie wpływać na rozgrywkę.

Przykład? Pierwsza runda potyczki może zacząć się od nieudanej sprzedaży narkotyków. Zadaniem graczy będzie więc pozbieranie walizek wypełnionych kasą i narkotykami i odniesienie ich do bezpiecznej kryjówki. Standard? Niekoniecznie – w następnej rundzie nie będziemy robić tego samego. Postawione przed nami zadanie będzie w niej zależeć od wyniku poprzedniej sesji – na przykład łowca nagród może wyznaczyć nagrodę za głowę najgroźniejszego gracza poprzedniej rundy. Może też się zdarzyć, że będziemy musieli odebrać część terenu z rąk dominującej drużyny. A następnie rozbroić umieszczone na nim ładunki wybuchowe.

Każda runda poprzedzana będzie przerywnikiem filmowym z monologiem Maxa i ruchomym komiksem. Ciąg kolejnych zadań będzie tworzyć jedną opowieść. Historia przedstawiona w multiplayerze ma być powiązana z fabułą z kampanii dla pojedynczego gracza – Payne będzie bowiem opowiadał nam, co działo się z gangami przed lub już po spotkaniu z Maxem.

W multiplayerze pojawią się także dające specjalne umiejętności perki, które tutaj przyjęły nazwę Burst. Są one podzielone na trzy poziomy (każdy kolejny daje większe możliwości), a odblokowywać je będziemy gromadząc punkty doświadczenia. Każda z mocy inspirowana jest poszczególnymi cechami danej frakcji.

Dzięki Paranoi gracze będą mogli sprawić, że osoby z przeciwnej drużyny będą postrzegali swoich przyjaciół, jako wrogów. Warto jednak poczekać i odblokować trzeci poziom tej umiejętności – gdy ją rozwiniemy do maksimum, oponenci nie tylko będą traktować swoich sojuszników, jak przeciwników, ale także będą mogli do nich strzelać.

Podobnie działać będzie Sneaky – tym razem jednak wrogowie będą postrzegali nas, jako swoich. Dzięki temu będziemy mogli w bezpieczny sposób przedostać się do ich bazy i zrobić im niemiłą niespodziankę. Z kolei umiejętność Intuition, gdy odblokujemy jej trzeci poziom, pozwoli nam widzieć sylwetki każdego przeciwnika – nawet przez ściany.

Najciekawszy jest jednak Bullet Time – ten sam, z którego słynie seria Max Payne. Ta kultowa umiejętność pojawi się w multiplayerze, będzie jednak – z oczywistych względów – działać w nim nieco inaczej niż w „singlu”. Kiedy przeciwnik znajdzie się w naszej linii widzenia, gdy będziemy mieć aktywny ten perk, czas spowolni się nie tylko dla nas, ale także dla niego.


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze