48
7.12.2011, 19:13Lektura na 2 minuty

EA: "Nie ma wątpliwości, że Battlefield 3 skradł udziały Modern Warfare 3"

Przed premierą Battlefielda 3 Electronic Arts odgrażało się, że gra skradnie kilka procent udziałów na rynku shooterów Call of Duty: Modern Warfare 3. Z pierwszych wyników sprzedaży wynika jednak, że nie jest tak różowo. Innego zdania są jednak przedstawiciele firmy, którzy „nie maja wątpliwości”, że produkcja DICE zagroziła dominacji CoD-a.


Piotrek66

W wywiadzie dla IndustryGamers Peter Moore z Electronic Arts stwierdził, że jest na razie za wcześnie, by stwierdzić, czy Battlefield 3 skradł udziały Call of Duty: Modern Warfare 3 na rynku shooterów. Dodał jednak, że dane za dłuższy okres udowodnią, że to produkcja DICE wygrała starcie dwóch największych FPS-ow roku.

Jak mówi:


Nie jestem pewien, czy nie skradliśmy Call of Duty: Modern Warfare 3 żadnych udziałów. To dopiero pierwsze dni od premiery, minął od niej zaledwie miesiąc – mamy jednak dobre przeczucia. Dwa podmioty skorzystały ze starcia Call of Duty i Battlefielda – gracze i branża. Wspólnie spowodowaliśmy znaczny wzrost gatunku FPS-ów. 10 milionów kopii wysłanych do sklepów i 5 milionów sprzedanych egzemplarzy w ciągu pierwszego tygodnia od premiery nie wzięło się znikąd. Jeśli założyć, że nie przejęliśmy udziałów w rynku, oznaczałoby to, że w pierwszym tygodniu sprawiliśmy, że pojawiło się 5 milionów nowych fanów shooterów. Myślę, że kiedy pierwszy kurz po bitwie opadnie, spojrzymy na raport podsumowujący cały rok fiskalny [który skończy się w marcu] i zrobimy analizę, z której wyniknie, że jednak zabraliśmy CoD-owi udziały. Myślę, że nie ma co do tego wątpliwości, zwłaszcza, że sprzedaż Battlefielda 3 jest stopniowa.


Jak dodaje:


Jestem skoncentrowany na tym, jakie są nasze relacje z graczami i naszymi klientami. Wielu z nich bez wątpienia kupiło lub kupi obie gry [Call of Duty: Modern Warfare 3 i Battlefielda 3]. Czy nasi partnerzy handlowi są z tego zadowoleni? Z pewnością. Czy pomaga to w pojawianiu się informacji o naszej branży na pierwszych stronach gazet? Pewnie, że tak. Spójrzcie na USA Today, na New York Times – największymi hitami rozrywkowymi tego roku nie są filmy, a gry. Call of Duty i Battlefield tego dokonały.



Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze