84
20.11.2011, 11:51Lektura na 2 minuty

Blizzard: "Chcemy, by Diablo III wyglądało na grę stworzoną dla konsol"

W ostatnim numerze magazynu Game Informer ukazał się wywiad z Jayem Wilsonem - głównym projektantem Diablo III. Pracownik Blizzarda zapewnia, że konsolowa wersja "trójki" nie ma być prostym portem, lecz produkcją dającą do zrozumienia, iż stworzono ją specjalnie z myślą o konsolach. Ponadto dowiadujemy się, dlaczego nie zapowiedziano oficjalnie Diablo III poza pecetami.


Adam „Adzior” Saczko

Jak mówi Wilson:


Naszym celem jest stworzenie gry tak, by można było odczuć, że jest stworzona specjalnie dla konsol. Jeśli nam się to uda, chcemy sprawić, by gracze byli świadomi, że jest to produkcja Blizzarda, stworzona przez nas od podstaw na te platformy. [...] Każdy chce, by gry Blizzarda były obecne na konsolach, a [ich producenci] to jedna z najbardziej chętnych grup. [...] Jestem zatem pełen nadziei. Jednakże, trudno powiedzieć mi coś więcej.


Szef projektu Diablo III poinformował też, że głównym problemem w sprawie przeniesienia gry na konsole obecnej generacji był brak pracowników specjalizujących się w tego typu projektach. 


Główny projektant, Joshua Mosquiera, zarządzał produkcją Company of Heroes i pracował jako dyrektor kreatywny w Ubisofcie, co dało mu wiele konsolowego doświadczenia. Zaczynamy też wypełniać zespół nowymi ludźmi i częścią najważniejszych członków zespołu odpowiedzialnego za Diablo III. Ponieważ prawie skończyliśmy [wersję PC], niektóre grupy zakończą prace przed innymi, głównie ekipa artystyczna. Mamy więc możliwość przeniesienia kilku talentów z tej sekcji do zespołu konsolowego. 


Wilson zapewnia, że warto zaufać Blizzardowi i mieć pewność, że trzecia odsłona serii gier hack'n'slash nie podzieli losów StarCraft: Ghost.


Wciąż aktywnie poznajemy możliwości, nie zapowiedzieliśmy jeszcze produktu oficjalnie. Postępujemy tak, bo lubimy, gdy nasze zapowiedzi są poważną sprawą. Nie trzymaliśmy kwestii [konsolowego Diablo III] w ścisłej tajemnicy, gdyż naszą największą barierą było zbudowanie ekipy. [...] Ludzie nie wierzą nam, gdy mówimy o pracach nad grą konsolową [...]. Rozumiem, dlaczego nam nie wierzą, bo próbowaliśmy tego wcześniej. Ale tak samo nigdy jeszcze nie inwestowaliśmy w to na taką skalę i nie mieliśmy produktu, który wydawałby się nam tak pasujący.



Redaktor
Adam „Adzior” Saczko

Od lat gram, piszę, gadam i robię gry. W efekcie gadam o grach popisowo zrobionych. Zagraj w Unavowed.

Profil
Wpisów2882

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze