Do przegadania: Del Toro - "Nie lubię cut-scenek. Zawsze je przewijam"
Przerywniki filmowe to nieodłączny element dzisiejszych gier, jeden ze skuteczniejszych sposobów na opowiedzenie ich fabuły. W nadchodzącym inSane ich jednak nie uświadczymy lub będzie ich niewiele – takie wnioski można wyciągnąć ze słów twórcy tego interaktywnego horroru, reżysera Guillermo del Toro, który w jednym z wywiadów oznajmił, że nie lubi cut-scenek.
Del Toro gościł niedawno u Kena Levine’a, twórcy BioShocka. W trakcie rozmowy reżyser „Hellboy’a” stwierdził, że nie lubi przerywników filmowych w grach i zawsze je pomija. Jak mówi:
Jestem graczem, moje córki też, spędzamy wiele godzin w wirtualnych światach. Wiecie, jakim rodzajem gracza jestem? Kiedy pojawia się przerywnik filmowy, przewijam go. Nie oglądam pi**rzonych filmów. Chcę gry. Możesz czasami zabrać grającemu kontrolę nad postacią na kilka sekund, ale nie na dłużej. Daj mu coś do zrobienia, ale nie pi**rz: .
Ze stanowiskiem Del Toro zgodził się natychmiast Levine. Jak mówi:
Ludzie znają mnie, jako twórcę gier, w których fabuła odgrywa główną rolę i od razu zakładają, że muszę uwielbiać tego typu produkcje. Tymczasem nie jestem ich wielkim fanem ze względu na ten właśnie problem – chcę grać, nie oglądać. Nie chcę siedzieć i słuchać opowieści. Chcę wchodzić z nią w interakcję.
Jako produkcję, która dobrze sobie z tym kłopotem poradziła, Levine wskazał Bastion – za pomocą pewnych minimalistycznych technik gra opowiedziała historię nigdy nie zabierając graczom kontroli nad postacią.
A jak wy uważacie? Cut-scenki są niepotrzebne i zawsze je przewijacie, czy też są istotnym elementem przedstawiania fabuły?