20
9.11.2011, 10:03Lektura na 2 minuty

Activision Blizzard mistrzem w cyfrowej dystrybucji

Activision Blizzard opublikował raport finansowy za trzeci kwartał 2011 roku zakończony 30 września. Wynika z niego, iż koncern osiągnął w omawianym okresie wyniki lepsze niż oczekiwano, w szczególności w cyfrowej dystrybucji. Niestety zanotowano także kolejny spadek liczby graczy World of Warcraft.


Piotrek66

Najważniejsze informacje z raportu finansowego Activision Blizzard za trzeci kwartał 2011 roku – standardowo w punktach:

  • firma uzyskała przychody na poziomie 754 milionów dolarów (rok temu: 745 milionów dolarów), co jest wynikiem lepszym niż oczekiwano. Spółka przewiduje, że w czwartym kwartale zyski wyniosą 980 milionów dolarów, a w całym roku 4,33 miliarda dolarów;
  • firma zanotowała rekordowe przychody w segmencie cyfrowej dystrybucji, które wyniosły 427 milionów dolarów, co stanowi 57% wszystkich wyników uzyskanych w trzecim kwartale. W ciągu roku wartość tej gałęzi spółki wzrosła o 25% do poziomu 1,28 miliarda dolarów. Rezultaty te mogą się jeszcze zwiększyć wraz z premierami Call of Duty Online w Chinach, nowego projektu Bungie i Diablo III;
  • odbiór Skylanders: Spyro’s Adventure przekroczył oczekiwania koncernu – zestawy startowe zabawki sprzedają się szybciej niż przewidywano. Wkrótce też ruszy nowa kampania promocyjna gry;
  • Call of Duty: Black Ops jest najlepiej sprzedającą się grą konsolową w Europie i USA. Na rozgrywce w sieci gracze spędzili dotąd w sumie 2,8 miliarda godzin, zaś liczba unikalnych użytkowników w ciągu ostatnich 11 miesięcy jest o 29% większa niż w przypadku Call of Duty: Modern Warfare 2. Pomimo premiery „konkurenta”, produkcja Treyarchu wciąż jest najczęściej graną grą w sieci w Xbox Live;
  • w sumie sprzedano 20 milionów zestawów map do gier z serii Call of Duty, dzięki czemu są one trzecim najlepiej sprzedającym się produktem w tym roku;
  • spółka oczekuje, iż w mniej niż rok w usłudze Elite pojawi się milion posiadaczy płatnych kont;
  • wyniki Blizzarda za trzeci kwartał 2011 roku spadły w porównaniu do ubiegłego roku, ale warto mieć na uwadze, że w tym okresie nie ukazała się żadna nowa produkcja studia;
  • w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy StarCraft II był najlepiej sprzedającą się grą w USA i Europie na PC, a World of Warcraft znalazł się w pierwszej dziesiątce;
  • liczba abonentów WoW-a nadal spada – tym razem o 800 tysięcy do poziomu 10,3 miliona graczy. Największy odpływ osób zanotowano na Wschodzie. By zatrzymać ten proces, w dodatku Mists of Pandaria Blizzard doda więcej tzw. end-game’u nastawionego w większym stopniu na „każuali” niż „hardkorów” (m.in. walki petów).

  • Redaktor
    Piotrek66
    Wpisów17556

    Obserwujących0

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze