20
28.10.2011, 10:42Lektura na 3 minuty

Raport finansowy EA za drugi kwartał 2012 roku rozliczeniowego: Bardzo dobra sprzedaż Battlefielda 3, niezłe wyniki finansowe i... straty

Electronic Arts opublikowało raport finansowy podsumowujący drugi kwartał 2012 roku rozliczeniowego firmy, który zakończył się 30 września. Prócz informacji o niezłych wynikach finansowych, ujawniono także dane dotyczące liczby (bardzo dużej) wysłanych egzemplarzy Battlefielda 3 do sklepów. 


Piotrek66

Jak poinformowali przedstawiciele EA, od dnia amerykańskiej premiery Battlefielda 3 – a więc od wtorku – do sklepów wysłano już ponad 10 milionów egzemplarzy gry, a sprzedawcy ponoć zamawiają kolejne kopie. Koncern potwierdził, że liczba zamówień przedpremierowych wyniosła blisko 3 miliony. Firma ujawniła również, że – niespodzianka! – wersja PC najnowszej produkcji DICE sprzedaje się „bardzo dobrze”, choć nie podano żadnych konkretnych danych. Do tej pory zanotowano niezwykle dużą liczbę logowań na komputerowe serwery gry, co poskutkowało pewnymi problemami, które jednak zostały już rozwiązane.

 EA zapowiedziało też, że w ciągu najbliższych sześciu miesięcy pojawi się kilka dodatków DLC do gry, choć nie ujawniono na ten temat żadnych szczegółów. Przedstawiciele firmy zapewnili też, że tak ogromna popularność multiplayera w serii Battlefield nie poskutkuje rezygnacją z kampanii dla pojedynczego gracza w następnych częściach cyklu. Choć niektórzy recenzenci twierdzą, że została ona doczepiona na siłę, Electronic Arts twierdzi, że jest ona równie „ważna”, co multi i to właśnie ona przyciąga zazwyczaj nowych graczy. Ze względu na tak dobre wyniki Battlefielda 3 – a także oczekiwany sukces Star Wars: The Old Republic – koncern przewiduje, że w trzecim kwartale 2012 roku rozliczeniowego osiągnie przychody na poziomie od 1,55 miliarda dolarów do 1,65 miliarda dolarów. W całym roku EA ma nadzieję, że wygeneruje pomiędzy 4 miliardami dolarów a 4,2 miliarda dolarów. A jakie wyniki osiągnięto w drugim kwartale?

FIFA 12 sprzedała się w liczbie blisko 8 milionów egzemplarzy, co jest rezultatem o 25% lepszym od poprzedniej części serii. Z kolei Madden NFL 12 znalazł ponad 3 miliony nabywców. Natomiast FIFA 11 i Battlefield: Bad Company 2 rozeszły się odpowiednio w 16 i 11 milionach egzemplarzy. Udział EA w rynkach zachodnich wyniósł 25%, co jest wynikiem o 4% lepszym niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Wśród 20 najlepiej sprzedających się giersześć zostało wydanych przez Electronic ArtsFIFA 12, Madden NFL 12, NCAA Football 12, FIFA 11, NHL 12 i The Sims 3. Dzięki temu w kwartale zakończonym 30 września sprzedaż produkcji „Elektroników” wygenerowała 1,03 miliarda dolarów, co jest wzrostem o 17% w porównaniu do roku ubiegłego. Z kolei przychody firmy wyniosły 715 milionów dolarów (rok temu: 631 milionów dolarów). Pomimo tak świetnych wyników finansowych, koncern zanotował straty na poziomie 340 milionów dolarów, podczas gdy w analogicznym okresie roku ubiegłego wynosiły one 201 milionów dolarów. Taki stan rzeczy zapewne wynika z faktu z ogromnych sum przeznaczonych na marketing Battlefielda 3. W przyszłości EA nadal ma zamiar traktować „gry, jako usługi”, co roku wydając kolejne części FIFY, Maddena, Mass Effecta, czy Need for Speeda, a także ich specjalne wariacje przygotowywane z myślą o platformach społecznościowych i mobilnych. W planach są również dodatki DLC wydawane na PC-ty i konsole.

Niezłe wyniki Electronic Arts osiągnęło w segmencie gier mobilnych. The Sims Social może pochwalić się 8 milionami aktywnych dziennie użytkowników i jest drugą najpopularniejszą produkcją na Facebooku zaraz po CityVille. Ponadto mniej niż 5% osób opiekujących się Simami na tym znanym serwisie społecznościowym wydaje pieniądze na mikrotransakcje, grając od dwóch do trzech razy dziennie po 15 minut

Dzięki temu dochody ze sprzedaży gier cyfrowych w drugim kwartale 2012 roku rozliczeniowego wyniosły 216 milionów dolarów (wzrost o 30% względem ubiegłego roku). W ciągu ostatniego roku koncern wygenerowała miliard dolarów w tym segmencie, co osiągnąć mogą „tylko nieliczne firmy”. Z kolei sprzedaż gier mobilnych wzrosła o 87%. Dowiedzieliśmy się także, że usługa Origin posiada już 6 milionów zarejestrowanych użytkowników.


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze