12
24.10.2011, 07:33Lektura na 5 minut

BlizzCon 2011: StarCraft II: Heart of the Swarm - nowe informacje i gameplay [WIDEO]

W trakcie BlizzConu odbył się nie tylko panel poświęcony  Diablo III, ale także drugiej „części” StarCrafta II, czyli Heart of the Swarm. A na nim przedstawiciele Blizzarda ujawnili kilka informacji odnośnie zmian w sposobie wyważenia rozgrywki, nowe szczegóły dotyczące nowych, jak i już istniejących jednostek oraz modyfikacji w multi.


Piotrek66

Wraz z Heart of the Swarm Blizzard chciał poprawić balans w potyczkach sieciowych. Twórcy gry przyjrzeli się na początek różnicom pomiędzy rozgrywką nastawioną na lekkie jednostki a stylem koncentrującym się na ciężkich oraz temu, który z nich jest najbardziej preferowany w danych regionach świata. Na przykład w Korei Terranie mają przewagę nad Protossami, podczas gdy w Europie najlepsi są Zergowie.

David Kim, projektant ds. balansu w StarCrafcie II, stwierdził, że osoby kierujące Zergami miały problem z przeprowadzeniem kontrataku na dobrze obwarowanych graczy na początku rozgrywki. Dlatego też twórcy gry zdecydowali się usunąć jednostkę Overseer i zastąpić ją Viperem, specjalizującym się w atakach nadprzyrodzonych.

Z kolei u Terran zrezygnowano z Thora, który nie potrafił sobie poradzić z atakiem Protossowych Zealotów. Z drugiej strony Blizzard uznał, że frakcja ta i tak ma sporo możliwości taktycznych i nie potrzebuje dodatkowych – zamiast więc wprowadzać zupełnie nową jednostkę postanowiono umożliwić szybkim Hellionom transformację w ciężkiego i powolnego Battle Helliona.

Poniżej znajdziecie pełen opis nowych, jak i już istniejących, ale zmodyfikowanych jednostek:

Terranie:

  • Shredder –po rozłożeniu i osadzeniu w ziemię potrafi zadawać 20 obrażeń na sekundę każdemu przeciwnikowi (zarówno w powietrzu, jak i na lądzie) znajdującemu się w jego zasięgu. Gdy w obszar ataku wejdzie przyjacielska jednostka, broń zostaje wyłączona. Shredder nie może przejść w stan bojowy, gdy w pobliżu są inne nasze wojska (nie licząc innych Shredderów). W formie mobilnej nie potrafi atakować;
  • Hellion Battle – po transformacji Hellion zwiększa swoją siłę rażenia i dysponuje silniejszym atakiem ogniowym, którym można osłaniać sojuszników na krótkim dystansie. Dzięki temu jednostka ta jest znacznie efektywniejsza w walce np. przeciwko lekkim Zealotom;
  • Warhound – mały, chodzący mech dysponujący – podobnie jak Thor z Wings of Liberty – bronią przeciwlotniczą. Jest jednak zwinniejszy, choć rezygnuje z pewnych z pewnych „gadżetów” idealnych do walki z jednostkami latającymi na rzecz większej mobilności. Posiada także małą broń lądową, zadającą dodatkowe obrażenia przeciwnikom mechanicznym, co dobrze sprawdza się w starcu np. ze Siege Tankami. Nie nadaje się ona jednak do walk z naturalnymi wrogami;
  • Zergowie:

  • Viper – uzbrojona, biologiczna latająca jednostka posiadająca trzy specjalne umiejętności. Blinding Cloud wytwarza chmurę, która zmniejsza tymczasowo zasięg wrogich jednostek lądowych w niej obecnych do walki wręcz i blokuje moce oparte na energii. Abduct pozwala z kolei przyciągnąć Viperowi do siebie wroga. Ostatnią umiejętnością jest jednorazowa Ocular ParasiteViperodłącza” od siebie łodygę z okiem i przyczepia ją do dowolnego, lekkiego sojusznika, dzięki czemu pełni on funkcję detektora;
  • Swarm Host – powolna, naziemna jednostka nie posiadająca standardowego ataku. Gdy jest zakopana, wytwarza wolno poruszających się Locustów, o ograniczonym okresie życia. Mogą być one wykorzystane w oblężeniach i przytrzymaniu wroga na danej pozycji. Są cięższe od Boodlingów i Zerglingów i mogą zadawać dodatkowe obrażenia czołgom;
  • Protossi:

  • Replicant – potrafi na stałe zamienić się w dowolną, niemasywną jednostkę znajdującą się w zasięgu. Jako że są drogie, transformacja w Zerglingi nie miałaby sensu, ale klonowanie Ravenów, Infestorów i Siege Tanków daje nowe opcje strategiczne;
  • Oracle – psioniczny statek wojenny zbudowany na bazie Stargate. Posiada kilka umiejętności. Entomb blokuje wydobycie surowców, z kolei Preordian generuje obraz namierzonego budynku pozwalając Protossom zobaczyć, nad jakimi jednostkami lub technologiami pracuje przeciwnik. Natomiast Phase Shift powstrzymuje daną wrogą budowlę przed atakiem (np. wieżyczki), korzystaniem ze specjalnych mocy oraz rozwojem technologii (można zablokować produkcję przez Zerglingów Mutalisków, Corruptorów i ulepszeń);
  • Tempest – wielki statek zadający na ogromnym obszarze obrażenia jednostkom latającym. Potrafi też atakować przeciwników na lądzie, ale jego głównym zadaniem jest wsparcie powietrzne.
  • Prócz prezentacji nowych jednostek w trakcie panelu Chris Metzen, wiceprezes ds. rozwoju w Blizzardzie, ujawnił zmiany, jakie przyniesie ze sobą Heart of the Swarm w kwestii lepszego balansu w potyczkach sieciowych.

    W rozszerzeniu Banelingi będą mogły poruszać się będąc zakopanymi pod ziemią, a Reaperzy będą automatycznie odzyskiwać zdrowie, z kolei Battlecruisery i Hydry skorzystają z czasowego bonusu do szybkości. Corrupterzy otrzymają nową umiejętność – Siphon pozwoli wydobyć z danego budynku dodatkowe surowce bez potrzeby stawiania wylęgarni.

    Należący do Protossów Nexus także dostanie nowe moce. Jedną z nich jest Recall, która zawróci jednostki znajdujące się w kłopotach. Będzie też można zamienić budynek w działo fotonowe. Z kolei Cloacked Ghost nie będą tracić energii, gdy będą niewidzialni. W zamian za to pobierana będzie jednorazowa jej ilość pozwalając włączyć kamuflaż na określony czas. Pozostając niewidzialnym, jednostki te będą jednak odzyskiwać utraconą energię.

    A poniżej znajdziecie nowy gameplay zaprezentowany w czasie panelu:

    W ramach bonusu – zapis z dyskusji:


    Redaktor
    Piotrek66
    Wpisów17556

    Obserwujących0

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze