BlizzCon 2011: StarCraft II: Heart of the Swarm - nowe informacje i gameplay [WIDEO]
W trakcie BlizzConu odbył się nie tylko panel poświęcony Diablo III, ale także drugiej „części” StarCrafta II, czyli Heart of the Swarm. A na nim przedstawiciele Blizzarda ujawnili kilka informacji odnośnie zmian w sposobie wyważenia rozgrywki, nowe szczegóły dotyczące nowych, jak i już istniejących jednostek oraz modyfikacji w multi.
Wraz z Heart of the Swarm Blizzard chciał poprawić balans w potyczkach sieciowych. Twórcy gry przyjrzeli się na początek różnicom pomiędzy rozgrywką nastawioną na lekkie jednostki a stylem koncentrującym się na ciężkich oraz temu, który z nich jest najbardziej preferowany w danych regionach świata. Na przykład w Korei Terranie mają przewagę nad Protossami, podczas gdy w Europie najlepsi są Zergowie.
David Kim, projektant ds. balansu w StarCrafcie II, stwierdził, że osoby kierujące Zergami miały problem z przeprowadzeniem kontrataku na dobrze obwarowanych graczy na początku rozgrywki. Dlatego też twórcy gry zdecydowali się usunąć jednostkę Overseer i zastąpić ją Viperem, specjalizującym się w atakach nadprzyrodzonych.
Z kolei u Terran zrezygnowano z Thora, który nie potrafił sobie poradzić z atakiem Protossowych Zealotów. Z drugiej strony Blizzard uznał, że frakcja ta i tak ma sporo możliwości taktycznych i nie potrzebuje dodatkowych – zamiast więc wprowadzać zupełnie nową jednostkę postanowiono umożliwić szybkim Hellionom transformację w ciężkiego i powolnego Battle Helliona.
Poniżej znajdziecie pełen opis nowych, jak i już istniejących, ale zmodyfikowanych jednostek:
Terranie:
Zergowie:
Protossi:
Prócz prezentacji nowych jednostek w trakcie panelu Chris Metzen, wiceprezes ds. rozwoju w Blizzardzie, ujawnił zmiany, jakie przyniesie ze sobą Heart of the Swarm w kwestii lepszego balansu w potyczkach sieciowych.
W rozszerzeniu Banelingi będą mogły poruszać się będąc zakopanymi pod ziemią, a Reaperzy będą automatycznie odzyskiwać zdrowie, z kolei Battlecruisery i Hydry skorzystają z czasowego bonusu do szybkości. Corrupterzy otrzymają nową umiejętność – Siphon pozwoli wydobyć z danego budynku dodatkowe surowce bez potrzeby stawiania wylęgarni.
Należący do Protossów Nexus także dostanie nowe moce. Jedną z nich jest Recall, która zawróci jednostki znajdujące się w kłopotach. Będzie też można zamienić budynek w działo fotonowe. Z kolei Cloacked Ghost nie będą tracić energii, gdy będą niewidzialni. W zamian za to pobierana będzie jednorazowa jej ilość pozwalając włączyć kamuflaż na określony czas. Pozostając niewidzialnym, jednostki te będą jednak odzyskiwać utraconą energię.
A poniżej znajdziecie nowy gameplay zaprezentowany w czasie panelu:
W ramach bonusu – zapis z dyskusji: