70
22.10.2011, 14:44Lektura na 3 minuty

BlizzCon 2011: World of Warcraft: Mists of Pandaria - Szczegóły nowego systemu talentów, klasy Monk i walk petów

Na wczorajszej konferencji Blizzarda dowiedzieliśmy się o nowym systemie talentów, specyfice nowej klasy Monk i walkach petów w World of Warcraft: Mists of Pandaria. Wszystkie kwestie zostaną potraktowane w słynnym MMO w dość nowatorski sposób. Przede wszystkim - nie będzie drzewek.


Adam „Adzior” Saczko

Podobnie jak w World of Warcraft: Cataclysm, w Mists of Pandaria zdecydujemy o specjalizacji naszej postaci na 10. poziomie doświadczenia. Jednak potem nie uświadczymy drzewek talentów, do których tak się przyzwyczailiśmy. Co 15 poziomów będziemy wybierać jeden z trzech możliwych talentów oraz nabędziemy umiejętności typowych dla danej specjalizacji. Twórcy gwarantują, że reset talentów i zmiana roli naszej postaci mają być proste.

Celem takiego pomysłu jest odcięcie niepotrzebnych talentów i próba wyeliminowania poszczególnych buildów, które są konstruowane według wcześniej ustalonej formy. Nowy system ma być prostszy i bardziej związany z osobistym stylem gry. Ekipa Blizzarda chce, aby nie było żadnych obowiązkowych talentów, potrzebnych do stworzenia optymalnej konfiguracji dla danej postaci.

Ujawniono też trochę informacji o nowej klasie w Mists of Pandaria, jaką jest Monk. Jeśli zdecydujemy się w niego wcielić, przed nami staną trzy specjalizacje - Brewmaster (tank), Mistweaver (healer) oraz Windwalker (DPS). Styl walki skupia się na używaniu naręcznych broni, kosturów i gołych pięści. Aby utrzymać szybkie tempo walki, Monk nie będzie miał opcji automatycznego ataku. Wszystkie ze specjalizacji będą wprawne w walce wręcz - nawet Mistweaver. Twórcy starają się opracować efektowne animacje ciosów. Monkiem może być każda rasa z wyjątkiem Goblinów i Worgenów.

Zmian nie zabraknie także w innych klasach. Hunter będzie mógł strzelać nawet z bardzo małej odległości, zaś inne klasy nie będą mogły używać łuków, kusz i broni palnej - Warrior i Rogue posłużą się "bronią rzucaną". Specjalizacje Warlocka będą zmienione pod kątem mechaniki, totemy Shamana również zostaną przetasowane, zaś Druid jako jedyny będzie miał do wyboru cztery specjalizacje - formy niedźwiedzia i kota będą podzielone na Feral i Guardian.

Następna sprawa to walki petów. Towarzysze, których dotąd jedynie kolekcjonowaliśmy, będą mogli teraz nabywać umiejętności, zdobywać poziomy i walczyć z innymi w turowej minigierce. Będzie można też polować na nowe, dzikie pety w Azeroth i pojmać je po stoczeniu walki już posiadanymi. W całym świecie gry znajdziemy trenerów, którzy nauczą nasze stwory nowych zdolności. System będzie dostępny dla wszystkich, niezależnie od poziomu i będą nim objęte niemal wszyscy istniejący towarzysze, którym również nadamy imiona i zmienimy wygląd dzięki przeróżnym przedmiotom.

Dzicy towarzysze pojawią się tylko w określonych okolicznościach - na przykład podczas deszczu lub gdy nastanie zima. Oprócz wyglądu będą się różnić statystykami. Dom aukcyjny da graczom możliwość wymiany wytrenowanych stworów.

Walki będą opierać się na prostym turowym schemacie. Każdy pet może wybrać trzy zdolności z dostępnych sześciu, a gracze wybierają do walki drużynę trzech. Na ekranie pojawi się stwór i zagrzewająca go do boju nasza postać. W grze zostanie zaimplementowany system matchmakingu i kolejkowania. Wraz z wprowadzeniem systemu walk każdy z towarzyszy będzie dostępny dla wszystkich postaci na naszym koncie, a przeglądać je będziemy dzięki nowemu interfejsowi dziennika przeznaczonego właśnie do tego celu.

Jak skomentować ten pomysł? Najlepiej muzycznie.


Redaktor
Adam „Adzior” Saczko

Od lat gram, piszę, gadam i robię gry. W efekcie gadam o grach popisowo zrobionych. Zagraj w Unavowed.

Profil
Wpisów2882

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze