11
11.10.2011, 18:35Lektura na 2 minuty

Graj z EA: Relacja z imprezy polskiego oddziału Electronic Arts [WIDEO]

5 października w Reducie Banku Polskiego odbyła się zorganizowana przez polski oddział Electronic Arts impreza Graj z EA. W jej trakcie gracze mogli zapoznać się z nadchodzącymi grami firmy, a ona sama ujawniła kilka ciekawych informacji związanych z rodzimym rynkiem.


Piotrek66

W trakcie imprezy Graj z EA jej uczestnicy mogli pograć w Need for Speed: The Run, FIFĘ 12, Battlefielda 3, czy The Sims 3: Zwierzaki. Pewną atrakcją był mecz rozgrywany w najnowszej odsłonie piłkarskiej serii od EA Sports pomiędzy liderem zespołu Afromental, Wojtkiem Łozowskim, a jednym z gości pokazu. Spotkanie było komentowane przez Dariusza Szpakowskiego. Prawdziwego.

EA Polska ujawniła także ciekawe informacje związane ze swoją działalnością na naszym rynku. Dowiedzieliśmy się, że firma w ubiegłym roku sprzedała 1,7 miliona egzemplarzy swoich gier i posiada 34% udziałów w rodzimej branży, zaś jej największymi seriami są FIFA, The Sims i Need for Speed.

Ujawniono także, że ubiegłoroczna część piłkarskiego cyklu od EA Sports znalazła 220 tysiący nabywców, podczas gdy FIFA 12 w trzy dni od swojej premiery rozeszła się w liczbie 40 tysięcy sztuk, z czego 17 tysięcy trafiło do rąk posiadaczy PlayStation 3. Przewiduje się, że produkcja będzie pierwszą grą na PS3, która przekroczy próg 100 tysięcy sprzedanych egzemplarzy na tej platformie. Nic jednak dziwnego – w 2010 roku FIFA była najpopularniejszą marką rozrywkową wśród Polaków, zaraz po Shreku.

Powodzeniem cieszy się także Need for Speed – do tej pory rozeszło się w naszym kraju ponad milion kopii gier z serii, zaś Need for Speed: Hot Pursuit było drugą najczęściej kupowaną produkcją w okresie świątecznym. Jeśli przewidywania EA Polska się sprawdzą, o sukcesie firma może mówić także w przypadku The Sims 3: Zwierzaki – oczekuje się bowiem, że dodatek znajdzie 100 tysięcy nabywców.

Rodzimy oddział EA ujawnił także, że w Polsce Battlefield: Bad Company 2 do tej pory sprzedano w 140 tysiącach egzemplarzy. W sumie do końca roku 700 tysięcy spośród 2 milionów sprzedanych w naszym kraju gier zostanie wydanych przez Electronic Arts.

Jak mówi Jarosław Kędzior, dyrektor regionalny Electronic Arts na Polskę, Czechy, Węgry i Słowację:


Tysiące fanów w Polsce już grają w FIFA 12, a kolejne setki tysięcy graczy niecierpliwie wyczekują następnych wielkich premier: Battlefield 3, Need for Speed The Run, The Sims 3 Zwierzaki oraz Star Wars The Old Republic.  Przed nami 10 fascynujących tygodni. To będzie świetna jesień i świetne święta dla wszystkich, którzy kochają fajne gry.


 Poniżej znajdziecie wideo-relację z imprezy.


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze