14
3.10.2011, 18:08Lektura na 1 minutę

Suda51: "Trudno ruszyć z nową marką"

Do dominacji sequeli i odświeżania uznanych serii można się przyzwyczaić, jednak szkoda, że gracze z reguły nie sprawdzają nowych, alternatywnych prób wyrazu. Goichi Suda, prezes Grasshopper Manufacture i twórca Shadows of the Damned przyznał, że nowe marki mają niezwykle trudną sytuację i ciężko odnieść z nimi sukces.


Adam „Adzior” Saczko

Shadows of the Damned, niezwykle pokręcona gra akcji, sprzedała się w fatalnej liczbie 24 tysięcy egzemplarzy przez pierwszy tydzień po premierze w USA, a w Wielkiej Brytanii debiutowała na odległym, 31. miejscu na listach sprzedaży. To kolejny przykład gry, która nieźle wypada w recenzjach, a mimo to niewiele osób decyduje się na jej zakup. Jak mówi redakcji Eurogamera Goichi Suda:


Oczywiście, zawsze chcemy mieć duży hit, ale w tym samym czasie - nie tylkow Japonii, ale i na całym świecie - wydaje mi się, że naprawdę trudno odnieść sukces z nowym IP. [...] Potrzebujesz naprawdę nadzwyczajnej dawki wsparcia, by nowa marka odniosła sukces. Niestety, nie mogliśmy poradzić sobie tak dobrze, jak mieliśmy na to nadzieję.


Mógłbym zacząć snuć kazania o podcinaniu twórcom skrzydeł i o braku popytu na pomysły. Powstrzymam się, lecz nie przestaję twierdzić, że po raz kolejny przekonujemy się o tym, jakie znaczenie dla mas ma obecnie opinia redaktorów znających się na grach, a jaką siłę przebicia ma reklama.


Redaktor
Adam „Adzior” Saczko

Od lat gram, piszę, gadam i robię gry. W efekcie gadam o grach popisowo zrobionych. Zagraj w Unavowed.

Profil
Wpisów2882

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze