Twórcy Call of Duty: Modern Warfare 3 - "Rozgrywka jest dla nas ważniejsza niż technologia"
Wielu graczy narzeka, że pod względem technologicznym Call of Duty: Modern Warfare 3 jest przestarzałą grą. W trakcie imprezy Call of Duty XP twórcy oznajmili jednak, że dla nich od jej silnika ważniejsza jest rozgrywka.
Producent Call of Duty: Modern Warfare 3, Mark Rubin, w trakcie imprezy Call of Duty XP stwierdził, że dla Infinity Ward od technologicznego aspektu ważniejsza jest rozgrywka. Jak mówi:
Na przykład jeśli chodzi o projektowanie kampanii dla pojedynczego gracza w Modern Warfare 3, jedną z rzeczy, którą chcieliśmy zrobić, było osadzenie akcji gry w znanych miastach. Wydarzenia poprzednich CoD-ów toczyły się na całym świecie w naprawdę egzotycznych lokacjach, ale nikt, kto grał w te gry, nie był w tych miejscach.
Jak dodaje:
W Modern Warfare 3 są duże miasta – Nowy Jork, Londyn, Berlin, Paryż; w nich wszystkich ludzie byli lub też obecnie mieszkają. Kiedy zobaczysz tą grę i fabułę toczącą się w tych metropoliach, będzie to wielkie wydarzenie. I pomimo tego, że są to właśnie wielkie miasta, nie oznacza, że ich pojawienie się nie jest wielką sprawą. Z technologicznego punktu widzenia metropolie stwarzają inne problemy niż standardowe wioski położone w środkowym Bliskim Wschodzie lub w Rosji. Tereny muszą być większe, a geometria i budynki [do odwzorowania], o które dotąd się nie martwiliśmy, stały się nagle problemem. Angażowana jest więc duża moc obliczeniowa silnika w stworzenie tych wielkich miast. Nie mogliśmy po prostu wziąć kilku budynków z Modern Warfare 2 […]. Jest to jeden z przykładów, w jaki sposób wprowadzamy pewne elementy technologiczne, z których nie korzystaliśmy wcześniej. Niekoniecznie muszą to być najnowsze, najgorętsze, fajne cienie, piksele, czy oświetlenie. Naprawdę nie chcemy podążać tą ścieżką. Rozgrywka jest najważniejsza, technologia za to tylko ją wspiera.