48
1.09.2011, 15:55Lektura na 2 minuty

Twórcy The Elder Scrolls V: Skyrim - "Zostawimy błędy dające rozrywkę"

Jedną z charakterystycznych cech każdej gry z serii The Elder Scrolls jest fakt, że tuż po premierze są one... pełne błędów. W jednym z wywiadów przedstawiciele Bethesdy stwierdzili, że w Skyrimie wyeliminują większość bugów, jednak zostawią te o „wartości rozrywkowej”. Dodali również, że nie planują przeniesienia cyklu w świat MMO.


Piotrek66

Todd Howard, producent wykonawczy The Elder Scrolls V: Skyrim w wywiadzie dla serwisu Joystiq oznajmił, że w grze poprawione zostaną tylko te błędy, które będą psuć rozgrywkę. Jak wyjaśnia:


Staramy się wyeliminować większość z nich, jesteśmy na nie wyczuleni. Przy niektórych zadajemy sobie jednak pytanie, co mogą one spowodować. Jeśli błędy niosą za sobą wartość rozrywkową, pozostawimy wiele z nich. Jeśli natomiast zepsują lub wpłyną negatywnie na balans gry w jakiś sposób, naprawimy je. Jeśli pozbycie się ich miałoby sprawić, że produkcja przynosiłaby mniej zabawy… cóż, zostawimy je w spokoju.


W tym samym wywiadzie Howard wyjaśnił, że nie przepada za grami MMO. Dodał też, że nie odczuwa presji, zmuszającej go do zrobienia z The Elder Scrolls sieciówki. Jak mówi:


Nie jestem facetem od gier MMO. Szanuję je, przyglądam się im, ale nie gram w nie. Wolę, kiedy to ja jestem bohaterem, kiedy całe doświadczenie jest przygotowane tylko dla mnie. Aspekt społecznościowy – rozumiem, że wielu ludzi tego chce, ale to zmienia zupełnie charakter gry.


Jak dodaje:


Gracze, którym podoba się nasze podejście… Jest ich na tyle dużo, że nie musimy nic zmieniać. Możemy robić to, na czym się znamy, z każdą kolejną grą zbierając nowych fanów. Nie było presji, nikt nie mówił nam, że musimy zmienić nasze podejście.


Bethesda nie wyraża zainteresowania nie tylko MMO, ale także rynkiem gier społecznościowym. W rozmowie z portalem GameIndustry Pete Hines, wiceprezes ds. marketingu w firmie wyjaśnił, że nie jest to coś, z czego spółka jest znana. Jak mówi:


Nie interesujemy się rynkiem społecznościowym. To nie jest coś, z czego jesteśmy znani i co zazwyczaj robimy. Myślę, że jesteśmy świadomi tego, kim jesteśmy i jaki rodzaj gier tworzymy i chcemy je ciągle ulepszać. Nie zrezygnujemy z tego i nie zaczniemy produkować czegoś kompletnie innego, czegoś z czym nie mamy doświadczenia.


Hines dodał, że Bethesda chce skoncentrować się na graczach „hardkorowych” - takich, którzy po za graniu w RAGE sięgną po The Elder Scrolls V: Skyrim a potem po Preya 2.


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze