Guild Wars 2: Nowe informacje o matchmakingu i zbieraniu przedmiotów
W trakcie imprezy PAX Prime przedstawiciele studia ArenaNet ujawnili nowe szczegóły związane z Guild Wars 2. Dowiedzieliśmy się m.in. o systemie kojarzenia graczy i zbieraniu przedmiotów, które ma różnić się od tego znanego z innych MMO.
W przeciwieństwie do innych sieciówek, w których gracze rywalizują ze sobą, misje w Guild Wars 2 mają być tak zaprojektowane, aby gracze współpracowali ze sobą. W związku z tym mógłby pojawić się problem, gdyby w jednej drużynie znalazły się jednocześnie osoby na wysokich i niskich levelach.
Twórcy gry chcą rozwiązać ten problem za pomocą systemu, który zmniejszy silniejszym postaciom poziom i dopasuje go do możliwości słabszych towarzyszy. Dzięki temu będzie można grać wspólnie z przyjaciółmi posiadającymi bohaterów na niższych poziomach.
W Guild Wars 2 każdy gracz biorący udział w danej misji otrzyma nagrody za swoje wysiłki i to bez względu na to, jaką klasą postaci gra. Zdobycze nie będą przedstawione w formie przedmiotów wypadających z wrogów. Zamiast standardowych zbroi, czy broni otrzymamy bowiem… kody, które będziemy mogli wymienić na konkretne części ekwipunku.