StarCraft II: Dota od Blizzarda tworzona od zera
Na ubiegłorocznym BlizzConie Blizzard zaprezentował własną kontynuację Doty (kultowego moda do Warcrafta III) w postaci modyfikacji do StarCrafta II. W jednym z wywiadów przedstawiciele studia zdradzili, że o tym, co widzieliśmy rok temu możemy zapomnieć – gra została bowiem stworzona od zera.
Dota to jeden z czterech tworzonych w Blizzardzie modów do StarCrafta II. Bazuje na kultowej modyfikacji Defense of the Ancients z Warcrafta III. W wywiadzie dla Eurogamera starszy projektant gry, Jonny Ebbert, wyjawił, że jej twórcy zdecydowali się stworzyć ją całkowicie od zera.
Jak mówi:
To, co pokazaliśmy na poprzednim BlizzConie, od tamtej pory zniszczyliśmy i stworzyliśmy grę całkowicie od nowa ponieważ myślimy, że tamta wersja miała sporo problemów. Poza tym niestety nie mogę nic więcej powiedzieć.
W tym samym wywiadzie Frank Pearce, współzałożyciel i wiceprezes Blizzarda wyjaśnił, że studio chce, aby nowa Dota była bardziej przyjazna dla początkujących. Jak mówi:
Jedną z najważniejszych rzeczy, którą zobaczyliśmy w Docie z Warcrafta III jest fakt, że nie jest ona przystępna dla nowicjuszy. Jedna z filozofii, którą się kierujemy tworząc gry, brzmi: <łatwa do nauki, trudna do osiągnięcia mistrzostwa>. Ten mod do Warcrafta III nie pasował do tego opisu. To naprawdę wielkie wyzwanie dla nas: wziąć pomysł, który nie pasuje do naszej filozofii i przyswoić go do niej.