gamescom 2011: Twórcy Borderlands 2: "Twórcy powtarzalnych sequeli nie szanują graczy"
Większość dzisiejszych gier to sequele uznanych serii, w których twórcy usprawniają jedynie dobrze przyjęte elementy, często dodając tylko nowe misje i ulepszając nieznacznie grafikę. Na gamescomie przedstawiciele studia Gearbox Software stwierdzili, że takie „zrzucanie zawartości” jest „nie szanowaniem graczy”.
Steve Gibson, starszy wiceprezes ds. marketingu w Gearbox Software, w czasie prezentacji Borderlands 2 na tegorocznym gamescomie krytycznie wypowiedział się o developerach, którzy w swoich sequelach dodają elementy będące jedynie rozszerzeniem poprzednich części.
Jak mówi:
W wielu studiach często panuje coś, co my nazywamy
Według Gibsona, postępujący tak developerzy wyświadczają "nie szanują graczy”. Jak wyjaśnia:
Coś takiego nie będzie miało miejsca w przypadku Borderlands 2. Naprawdę zrobiliśmy wszystko od nowa. Przebudowaliśmy świat gry.