Portal 2: Twórcy udostępniają szkołom narzędzia dydaktyczne
Oto przykład tego, że nawet duże firmy pamiętają, że gry mogą uczyć poprzez zabawę. Szef Valve, Gabe Newell, zapowiedział wspieranie szkół poprzez udostępnianie im różnych aplikacji pomagających na przykład "zrozumieć fizykę".
Programy dla uczniów będą oparte na silniku fizycznym gry Portal 2. Jak mówi Newell:
Jeśli dacie nam plan lekcji, możemy dać wam narzędzia, które umożliwią dzieciakom tworzenie rzeczy bezpośrednio związanych z tematem zajęć. Wiele razy rozwiązując różne problemy zastanawiałem się na przykład - jak wyglądałoby to na Księżycu?
Szef Valve podkreślił też istotną rolę zabawy podczas nauki.
Dużo łatwiej jest zainteresować ludzi [edukacją], jeśli znajdą się na księżycu, rzucą kamieniem w szybę, a zza niej wyleci mnóstwo robotów.
Pozostaje nam czekać, aż w polskich szkołach do testów kompetencji 6. klas zostaną dołączone zadania oparte na "myśleniu portalami".
Od lat gram, piszę, gadam i robię gry. W efekcie gadam o grach popisowo zrobionych. Zagraj w Unavowed.