Doom 4: Prace ruszą pełną parą po wydaniu RAGE
Prace nad RAGE, pierwszym od dawna projektem studia id Software, dobiegają końca. John Carmack, „guru” firmy, w jednym z wywiadów zdradził, że wraz z ukończeniem produkcji gry jego ekipa zajmie się Doomem 4.
John Carmack z id Software w wywiadzie udzielonym serwisowi GameSpot wyjaśnił, że wraz z ukończeniem RAGE on i jego ekipa rozpoczną w pełni prace nad Doomem 4. Jak mówi:
Tak szybko, jak RAGE zostanie wydany, nasz główny technologiczny zespół zostanie skierowany do prac nad Doomem 4.
Carmack zdradził również, że gra w kampanii dla pojedynczego gracza chodzić będzie w trzydziestu klatkach na sekundę, a nie – jak w przypadku RAGE’a i innych współczesnych gier – w 60. Jak wyjaśnia:
Nie możesz mieć trzydziestu atakujących cię gości w 60 klatkach na sekundę na takim poziomie technologicznym i graficznym, ponieważ byłoby to krzywdzące. Kampania dla pojedynczego gracza wyświetlana będzie w 30 klatkach na sekundę na konsolach. Dzięki temu możemy mieć trzydzieści atakujących demonów jednocześnie. W multiplayerze gra działać będzie w 60 klatkach na sekundę, dzięki czemu będzie płynna, tak jak RAGE.
W wywiadzie Carmack zdradził również, że kolejny, po Doomie 4 projekt zostanie zaprojektowany z myślą o „konsolach dwóch generacji”. Oznacza to, że gra – RAGE 2, który nie będzie korzystał z całkowicie nowego silnika – zostanie wydana zostanie zarówno na nowych, jak i starych konsolach.
Jak mówi:
Chcemy mieć medialną strategię, dzięki której będziemy mogli wydać coś, co na obecnych platformach będzie miało jakość porównywalną z RAGE, jednocześnie korzystając z zalet next-genowych konsol.