id Software: "Dwie trzecie egzemplarzy RAGE sprzeda się na konsolach"
Studio id Software znane jest głównie z gier PC-towych. Mimo to szef firmy stwierdził w jednym z wywiadów, że RAGE - najnowsza gra twórców Quake’a - najprawdopodobniej sprzeda się lepiej na konsolach. I właśnie dlatego przystosowano ją do potrzeb posiadaczy Xboksa 360 i PlayStation 3.
W wywiadzie udzielonym serwisowi Eurogamer Todd Hollenshead stwierdził, że dwie trzecie egzemplarzy RAGE’a sprzeda się na konsolach. Jak mówi:
Może na konsolach sprzeda się 70% kopii, a na PC 30% lub – odpowiednio 75% i 25%. Wciąż jednak mówimy o ponad dwóch trzecich łącznej sumy sprzedanych egzemplarzy, [które trafią] na PS3 i X360.
Jak dodaje:
W trakcie prac nad grą, musisz dostosować jej rozgrywkę do platformy, na której ludzie będą grać. Tak więc choć robimy RAGE’a na PC, zabraniamy ludziom [w studiu] grać w niego tylko za pomocą myszy i klawiatury, dopóki nie spróbujemy, jak się sprawdza na konsolowym kontrolerze. Odłączamy klawiaturę i mysz i podłączamy pada od Xboksa 360, nawet wśród ekipy producenckiej.
Według Hollensheada, robienie portów z PC-ta na konsole jest czymś przestarzałym:
Tak robiliśmy w przeszłości. Ostatecznie pojęliśmy, że nie jest to właściwe podejście. [Tym razem już] na początku ustaliliśmy platformy, na które trafi RAGE. Jeśli oczekujemy, że jedna trzecia egzemplarzy sprzeda się na każdej z trzech [obecnych platform], oznacza to, że dwie trzecie rozejdzie się na konsolach. Musimy więc zrobić wszystko, by rozgrywka była dostosowana [do ich specyfiki].