Runic Games: "Piracenie Torchlighta w Azji pomoże w promocji MMO"
W jednym z wywiadów prezes studia Runic Games wyjawił, że ostatnia wydana gra jego ekipy, Torchlight, cieszyła się "popularnością" wśród piratów w Chinach. Szef firmy nie przejmuje się tym jednak, twierdząc, że pomoże to… w promocji tworzonej właśnie sieciowej wersji produkcji.
Max Schaefer, prezes studia Runic Games, w rozmowie z serwisem magazynu PC Gamer zdradził, że Torchlight został w Chinach nielegalnie pobrany ponad 5 milionów razy. Uważa jednak, że to pomoże w zdobyciu popularności nadchodzącego MMO opartego na serii w Azji. Jak mówi:
Wiele milionów kopii Torchlighta zostało pobranych z nielegalnego rynku w pewnych azjatyckich krajach. I to dla nas jest w porządku. Wiedzieliśmy, że tak się stanie. Postrzegamy to jako tworzenie bazy odbiorców. Sporo czasu minęło już odkąd ogłosiliśmy, że robimy MMO [na podstawie Torchlighta] i postrzegamy [piractwo w Azji] jako narzędzie marketingowe.
Jak dodaje:
Będziemy mieć miliony osób zaznajomionych z serią, z naszym stylem, gotowych być naszymi klientami, kiedy uruchomimy MMO.