Microsoft Game Studios o PC: "Byliśmy w wielkiej d... ziurze"
Choć PC, jako platforma do gier nie jest martwa, przez ostatnie lata przez wielu twórców nie była traktowana na równi z konsolami. Przyznaje to przedstawiciel Microsoft Game Studios, twierdząc, że na rynku PC-towym istniała pewna „dziura”. Jak jednak dodaje, załata ją m.in. powstający Age of Empires Onlne.
Age of Empires Online to sieciowa odsłona popularnego RTS-a tworzona początkowo przez Robot Entertainment, a teraz przez Gas Powered Games. Danan Davies z Microsoft Game Studios, przedstawiciel wydawcy gry, w rozmowie z serwisem Eurogamer przyznał, że do tej na PC mieliśmy do czynienia z grową „dziurą”. Dodaje jednak, że jest szansa, aby ludzie powrócili do tej platformy. Jak mówi:
Kiedy wydaje swoją grę na tej platformie, ludzie wracają do niej i mówią: <Łał, granie na PC nigdy nie umarło. Spójrzcie! Cały czas żyło>. To zabawne. Kiedy zaczynałem moją karierę, RPG-i były martwe. Była wielka pustka związana z nimi w latach dziewięćdziesiątych. Mówiono:
Jak dodaje:
PC jest odpowiednią platformą, szczególnie jeśli bierzesz pod uwagę model F2P. Jesteśmy zwolennikami nowatorskich rozwiązań w modelach biznesowych. Wprowadzamy nowatorskie rozwiązania, z czego w przeszłości znana była seria Age of Empires. Wkraczamy na rynek MMO. Wszystkie te rzeczy razem mówią nam:
Jak mówi:
Jesteśmy szczęśliwcami, bo jesteśmy obecni na PC. Kocham tę platformę. Wiele gier, które zrobiłem w przeszłości, są dostępne na PC. Jestem podekscytowany wizją wprowadzenia do Microsoft Game Studios większego zainteresowania komputerami, dotąd nie nie zrobiliśmy na nich wielu rzeczy, które mogliśmy.