62
14.04.2011, 16:10Lektura na 4 minuty

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - relacja z wiosennej konferencji CD Projektu!

Właśnie zakończyła się prezentacja Wiedźmina 2: Zabójcy Królów na wiosennej konferencji CD Projektu. Zgodnie z obietnicą, pokazano na niej m.in polską wersję językową gry. To jednak nie wszystko, czego się dowiedzieliśmy.


Piotrek66

Najważniejsze informacje - w punktach:

  • Na potrzeby Wiedźmina 2: Zabójcy Królów Maciej Balcar nagrał utwór "Biały Wilk". Będzie on jednym z elementów promujących produkcję;
  • Gra zostanie zabezpieczona SecuRomem. W trakcie instalacji będzie trzeba wpisać odpowiedni klucz. Twórcy uważają, że wprowadzenie tego systemu ma jedynie na celu zabezpieczenie produkcji przed ewentualnym wyciekiem przed jej premierą;
  • Każdy nabywca legalnej gry będzie miał dostęp do automatycznych aktualizacji;
  • Osoby, które zarejestrują grę otrzymają dostęp do dodatkowych wersji językowych, darmowych DLC i innych niespodzianek. Proces rejestracji będzie jednak opcjonalny;
  • Zapisy stanów gry z „jedynki” będą opcjonalne – aby cieszyć się w pełni rozgrywką nie będzie ich trzeba posiadać;
  • Wszędzie dostępna będzie ta sama wersja gry – o identycznej zawartości, z brakiem cenzury i możliwością pobrania dodatkowych wersji językowych (Wiedźmin 2: Zabójcy Królów zostanie w sumie przetłumaczony na jedenaście języków). Dzięki temu osoby, które nabyły grę na GOG-u, czy Steamie będą mogły bezproblemowo pobrać spolszczenie;
  • Amerykańska organizacja ESRB przyznała grze kategorię wiekową M – oznacza to, że w USA jest ona przeznaczona dla osób powyżej 17 roku życia;
  • Zaprezentowano nowy fragment gry, skupiony głównie na walce;
  • Początkowo pokazano system rozwoju postaci. Drzewko umiejętności podzielone jest na trzy kategorie – szermierki, magii (Znaki) i alchemii. Wpływ na statystyki Geralta mają też specjalne mutageny, które można zażywać w trakcie rozgrywki. Zaprezentowano również zakładkę z eliksirami.
  • Najpierw Geralt zmierzył się z grupką przeciwników, korzystając ze znaków. W trakcie walk można wykorzystać ukształtowanie terenu, spychając Aardem wrogów w przepaść. Wśród oponentów znalazł się gość z tarczą, którego wiedźmin zamroczył, tym samym neutralizując jego obronę.
  • Geralt może ulepszać swoją broń specjalnymi olejami;
  • Zarówno ludzkich przeciwników, jak i potworów można wykończyć efektownymi finisherami;
  • Lokacją, na której Geralt toczył starcia, był obóz bandytów. Jest to otwarty obszar, na którym w finalnej wersji gry znajdziemy też zadania do wykonania;
  • W trakcie wędrówki po lokacji, wiedźmin natknął się na łowców głów mających zlecenie na Białego Wilka. W tym momencie mogliśmy zobaczyć (a raczej posłuchać), jak wygląda polska wersja językowa. Geralt w wykonaniu Jacka Rozenka, podobnie jak w „jedynce” wypada bardzo dobrze – jego głos świetnie pasuje do zimnego, obojętnego pogromcy potworów;
  • Po prezentacji rozgrywki przedstawiono plany związane ze sprzedażą Wiedźmina 2: Zabójcy Królów w Polsce. Twórcy chcą, aby gra rozeszła się w przynajmniej 210 tysiącach egzemplarzy. W zrealizowaniu tego celu pomoże kampania reklamowa obecna w prasie, telewizji i internecie – CD Projekt chce z marketingiem produkcji dotrzeć do 9 milionów Polaków, z czego tylko 40% z nich mają stanowić gracze. Sama kampania warta będzie 6 milionów złotych.
  • Firma obiecuje, że na Geralta natkniemy się na niemal każdym kroku – nawet w metrze. Odpowiednie reklamy znajdą się również w największych gazetach codziennych, w tym w Gazecie Wyborczej. W tej ostatniej w dniu premiery gry znajdzie się specjalny dodatek poświęcony produkcji;
  • Reklamy pojawią się także w telewizji. Obecne będą 15-sekundowe spoty oraz krótsze, 8-sekundowe, emitowane przed najważniejszymi programami telewizyjnymi, takimi jak X-Factor. Wyświetlane one będą w najbardziej atrakcyjnych pasmach antenowych w godzinach 7:00-10:00 i 18:00-23:00. Reklamówki pojawią się w takich stacjach, jak TVN, TVN24, TVN Turbo, MTV, czy VIVA;
  • Kampania obecna będzie również na największych serwisach growych i w pismach branżowych (m.in. w CD-Action);
  • Marketing Wiedźmina 2: Zabójcy Królów ma objąć wszystkie najważniejsze media. Kampania trwa już od marca ubiegłego roku, a od 2011 napisano o grze tysiąc artykułów. Zasadniczy proces reklamowy rozpoczyna się jednak dzisiaj i potrwa do połowy czerwca;
  • Produkcja CD Projekt RED pojawi się też… w Playboyu. A konkretniej zawita tam Triss. Kiedy? W majowym numerze pisma. Prezentacja plkatu z nią - u góry-obok;
  • W sklepach pojawią się różne materiały reklamowe, takie jak papierowe figurki Geralta, czy brama wiedźmińska.
  • Nie wiem czy już wspominaliśmy, ale CD Projekt chce sprzedać 210 tysięcy egzemplarzy Wiedźmina 2. Poważnie, liczba ta padła w trakcie prezentacji kilkanaście razy...

  • Redaktor
    Piotrek66
    Wpisów17556

    Obserwujących0

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze