31
26.03.2011, 11:59Lektura na 2 minuty

AMD prostuje wypowiedź o DirectX: "To najbardziej stabilna platforma"

W ubiegłym tygodniu Richard Huddy z AMD stwierdził, że DirectX ogranicza twórców gier. Jego wypowiedź mogła sugerować, że firma prędzej czy później będzie chciała porzucić biblioteki stworzone przez Microsoft. Okazuje się jednak, że słowa Hudd’yego zostały „wyjęte z kontekstu”, a AMD wciąż ma zamiar wspierać rozwiązania stworzone przez giganta z Redmond.


Piotrek66

Richard Huddy, menedżer ds. relacji z developerami  w AMD, udzielili ostatnio wywiadu serwisowi CRN. A w nim sprostował swoją ubiegłotygodniową wypowiedź.


Wywiad Bit-techa rozpoczął się od rozmowy o OpenGL i o tym, w jaki sposób powstają różne API [interfejsy programistyczne]. Oczywiście istnieje presja wywierana na producentów sprzętu przez Microsoft, aby wykorzystywać DirectX-a na różne sposoby. Spędzamy sporo czasu na zbieraniu opinii od twórców gier w trakcie wczesnych faz prac nad sprzętem, który dzieli dwa lub trzy lata od premiery. Otrzymujemy coraz większą liczbę próśb od niektórych developerów, aby ominąć ograniczenia API. 


W przeszłości istniały różne rodzaje API, o które developerzy musieli zadbać i przystosować do nich swoje dzieła. Jak dodaje Huddy:


Każdy producent sprzętu musiał martwić się o stworzenie swojego własnego API lub o naśladowanie rozwiązań innego producenta.[Obecnie] są jednak twórcy gier, którzy bardzo poważnie rozważają dopasowanie swojego kodu [gry] do konkretnego rodzaju sprzętu. DirectX oferuje bardzo stabilną platformę. Trudno doprowadzić do awarii maszynę z tymi bibliotekami, istnieje również wiele zabezpieczeń dbających o to, że gra jej nie zniszczy, co jest z pewnością rzadkie w porównaniu do sytuacji sprzed dziesięciu czy piętnastu lat. Stabilność jest głównym powodem, dla którego nie chce się odejść od DirectX-a.



Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze