26
25.03.2011, 19:47Lektura na 2 minuty

Twórcy Just Cause: "Jak zwalczyć piratów? Dać im pracę"

Piractwo to zjawisko, z którym wydawcy walczą na wiele sposobów, lecz żaden z nich nie jest idealny. W jednym z wywiadów prezes studia Avalanche (twórcy Just Cause) stwierdził jednak, że zna jeden, jego zdaniem skuteczny. Według niego, aby zwalczyć piratów, należy ich… zatrudnić.


Piotrek66

Christopher Sundberg, szef szwedzkiego studia Avalanche stwierdził, że sposobem na piratów i hakerów jest zatrudnienie ich w swoich szeregach. Jak wyjaśnia:


Piractwo jest zawsze niepokojące i nigdy nie było pomocne.(…) Jednak 50% zatrudnionych u mnie osób pochodzi ze sceny hakerskiej.


Na pytanie, czy przyjmowanie do pracy takich osób jest rozsądne, stwierdził:


O tak. Zdecydowanie uważam, że jest to uczciwe podejście, pomyślcie o tym, jak ci ludzie muszą dopasować się do właściwej strony prawa. To jednak tylko jeden ze sposobów. Być może prawdziwi piraci za bardzo zeszli na drogę anarchii, aby kiedykolwiek pracować z nami w uczciwy sposób – ci goście postrzegają nas jako zło! W Szwecji jednak scena hakerów jest ogromna. Jak wiecie, z naszego kraju wywodzi się serwis The Pirate Bay. W społeczności hakerów znaleźliśmy sporo utalentowanych osób.


Choć powyższy sposób może faktycznie jest skuteczny, wydawcy w walce z piractwem korzystają jednak z bardziej „standardowych” metod, czyli zabezpieczeń DRM. A tych Sundberg jest wielkim przeciwnikiem. Jak mówi:


DRM nie powstrzyma piractwa. Karze po prostu ludzi, którzy zapłacili za grę. Jest całkowicie bezużyteczny. Zmuszanie ludzi do ciągłego bycia podłączonym do internetu [nawiązanie do zabezpieczeń Ubisoftu] oznacza brak szacunku do osób, które kupują PC-towe gry.


Według niego, zdecydowanie najlepszym sposobem na zażegnanie piractwa jest robienie lepszych, PC-towych gier, będących exclusivami tej platformy i wspieranych ciągłymi aktualizacjami. Jak tłumaczy:


Zawsze robimy PC-towe gry, ale nie lubimy [tworzenia wersji komputerowej, gdy robimy multiplatformową produkcję]. Zawsze byłem zdania, że powinniśmy projektować gry PC-towe specjalnie z myślą o pecetowcach. PC-towcy i konsolowcy są całkowicie różnymi typami konsumentów. Nieuczciwe jest tworzenie gry nie z myślą o klientach, którzy są twoim targetem. Wersje PC-towe zawsze są traktowane drugorzędnie, w stylu: .


Jak dodaje:


Zazwyczaj kończy się na robieniu portu, wymagającego mniej czasu, pieniędzy i kreatywności. Myślę, że to dość smutne. Jako branża powinniśmy potraktować PC, jako platformę poważniej. Każdy narzeka na piractwo, ale gdy chodzi o dodatki DLC lub usługi spolecznościowe, możliwości na komputerach są nieskończone. Chciałbym kiedyś stworzyć naprawdę dobrą grę PC-tową zaprojektowaną specjalnie z myślą o pecetowcach.



Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze