37
28.03.2011, 08:00Lektura na 3 minuty

Tydzień z grą: Il-2 Sturmovik: Cliffs of Dover

Parafrazując słynne słowa Winstona Churchilla, "jeszcze nigdy w historii gier lotniczych tak wielu, nie czekało tak bardzo na... jeden tytuł". Premiera Il-2 Sturmovik: Cliffs of Dover to wydarzenie w gatunku symulatorów: powrót tytułu, który od lat uznawany jest za najlepszy. Rozpoczynamy tydzień z tym tytułem.


CD-Action

W najbliższych dniach przedstawimy różne aspekty rozgrywki Il-2 Sturmovik: Cliffs of Dover, a cała akcję zakończy piątkowa recenzja, oraz konkurs, w którym będzie można wygrać jeden z kilku egzemplarzy gry. Na początek podstawy: co to za gra i dlaczego warto o niej pisać.

Il-2 Sturmovik: Cliffs of Dover przenosi graczy do 1940 roku, by mogli wziąć udział w jednej z najważniejszych batalii powietrznych II Wojny Światowej – w Bitwie o Anglię. Strefa walki rozciąga się na znacznym obszarze: od Londynu i terenów południowej Anglii na północy, aż po północną Francję i Belgię na południu. Na tej olbrzymiej przestrzeni rozsiane są historyczne miasta, miasteczka, drogi, lotniska, stacje radarowe, porty oraz okręgi przemysłowe – ich rozmieszczenie jest zgodne z realiami roku 1940. Wszystko to zostanie wyświetlone za sprawą silnika 3D nowej generacji, wykorzystującego możliwości zarówno DX10, jak  i DX11.

Il-2 Sturmovik: Cliffs of Dover ma być prawdziwym następcą kultowego już dziś Il-2 Sturmovik: 1946, rasowy symulator, stworzony przez mistrza gatunku, człowieka znanego fanom na całym świecie jako Oleg Madoxx. Jednocześnie twórcy wiedzą, że powodzenie gry zależy również od jej przystępności, dlatego - nie rezygnując z realizmu - wprowadzili do rozgrywki kompletny, interaktywny trening, który pozwala zasiąść za sterami prawdziwego treningowego samolotu z czasów II Wojny Światowej w towarzystwie kontrolowanego przez komputer instruktora. Będzie można na wiele różnych sposobów skonfigurować poziom trudności, decydując o parametrach lotu czy umiejętnościach przeciwników.

Niezależnie od ustawień wrażenia płynące z pilotowania maszyn mają być maksymalnie wiarygodne (wiadomo, że żółtodziób "kupi" pewne uproszczenia i uwierzy, że rzeczywiście pilotuje samolot; weteran zaś podniesie poziom trudności i również zaspokoi swoje oczekiwania). W grze dostępnych jest około 30 maszyn, z czego połowę można pilotować - to aeroplany niemieckie, włoskie i angielskie. Na każdym z samolotów "działa" złożony model zniszczeń, który pozwala odstrzelić niemal dowolny element poszycia.

Uzupełnieniem rozgrywki jest epicki tryb wieloosobowy, który również można na wiele sposobów konfigurować: od standardowego trybu deathmatch aż po ogromne bitwy powietrzne, w których będzie mogło wziąć udział do 128 graczy!

 

 

Wymagania sprzętowe:

  • SYSTEM OPERACYJNY: Windows 7 / Vista SP2 / Windows XP SP3
  • PROCESOR: Pentium Dual-Core 2.0GHz lub Athlon X2 3800+ (zalecany Intel Core i5 2.66GHz lub AMD Phenom II X4 2.6GHz)
  • PAMIĘĆ RAM: 2GB (zalecane 4GB)
  • KARTA GRAFICZNA: kompatybilna z DirectX 9.0c, wyposażona w 512Mb pamięci (zalecana karta graficzna kompatybilna z DirectX® 10 i wyposażona w 1GB pamięci)
  • DIRECT X: DirectX 9.0c (dołączony do gry)
  • NAPĘD DVD-ROM: 8X
  • KARTA DŹWIĘKOWA: kompatybilna z DirectX 9.0c
  • PRZESTRZEŃ NA DYSKU: 10GB
  • URZĄDZENIA PERYFERYJNE: mysz, klawiatura
  • GRA WIELOOSOBOWA: szerokopasmowy internet o szybkości 128 kbps lub szybszy
  • Do uruchomienia gry wymagane jest połączenie z internetem 
  •  

    Grę można kupić w dobrych sklepach z grami - np. TUTAJ.


    Redaktor
    CD-Action
    Wpisów1101

    Obserwujących0

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze