85
21.03.2011, 14:13Lektura na 2 minuty

Windows Gaming eXperience: Przyszłość grania na PC według Microsoftu [WIDEO]

W sieci pojawił się film z prezentacji, przygotowanej na wewnętrzne potrzeby Microsoftu, przedstawiającej WGX czyli Windows Gaming eXperience. Pod nazwą tą kryje się wizja tego, jak będzie wyglądać granie na komputerach osobistych - i szerzej: korzystanie z PC-tów - w przyszłości.


Piotrek66

Platforma WGX ma łączyć możliwości, jakie daje system operacyjny Windows 7 z funkcjami znanymi z konsolowej usługi Xbox Live oraz z mocą współczesnych telefonów komórkowych. Wideo pokazuje, że fundamentem WGX będą:

  • elementy społecznościowe,
  • duże możliwości wyrażania własnej osobowości,
  • ułatwione wyszukiwanie aplikacji zakupionych przez użytkownika i dostępnych w sieci (w oparciu o wyszukiwarkę Bing)
  • wsparcie dla transakcji sieciowych, w ramach których będzie można m.in. kupować niewielkie dodatki do gier i innych aplikacji
  •  

    Wizja ta ma solidne podstawy – próbuje połączyć trendy rozwoju współczesnej elektroniki i elektronicznej rozrywki, w spójną całość, bazującą na technologiach, które Microsoft opracował wcześniej. Znając siłę sprawczą koncernu można założyć, że wizja ta prędzej czy później stanie się faktem.

     

     

    Nagranie, choć pojawiło się dopiero teraz, pochodzi z maja 2010 roku i nie ma pewności, czy projekt nadal rozwija się w tym kierunku. Jest jednak duże prawdopodobieństwo, że tak się właśnie dzieje: dużo bardziej aktualne są ogłoszenia o pracę, jakie opublikowano w serwisie LinkedIn, w których Microsoft poszukuje osób do ekipy odpowiedzialnej za WGX

    W ogłoszeniu tym czytamy:


    Zespół odpowiedzialny za Windows Gaming eXperience (WGX) tworzą pasjonaci, podejmujący się stworzenia nowej platformy growej światowej klasy, która nabierze życia dzięki współpracy z usługami społecznościowymi i wykorzysta moc PC-tów, definiując tym samym nową generację grania na Windowsie i w sieci dla 300 milionów potencjalnych klientów. Ekipa stojąca za WGX realizuje swoją strategię poprzez wykorzystywanie rozwiązań stworzonych na bazie istniejących usług (wewnętrznych i zewnętrznych).


     

    Ujawnienie WGX to jednocześnie ciekawy komentarz do wydarzeń z początku marca tego roku, kiedy ogłoszono, że Microsoft wycofał się ze stworzyszenia PC Gaming Alliance, w którym zrzeszeni byli produceni sprzętu komputerowego, a które miało za zadanie działanie na rzecz rozowju grania na PC. Najwyraźniej rozczarowany małą siłą przebicia organizacji koncern założony przez Billa Gatesa postanowił pójść własną drogą, nie oglądając się na innych.


    Redaktor
    Piotrek66
    Wpisów17556

    Obserwujących0

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze