Bestsellery w USA w lutym. Call of Duty: Black Ops najlepiej sprzedającą się grą w Stanach
Firma NPD opublikowała raport podsumowujący amerykański rynek w ubiegłym miesiącu. Wynika z niego, że branża wreszcie zanotowała wzrost, po raz kolejny na szczycie są też Xbox 360 i Call of Duty: Black Ops. Produkcja Treyarchu została ponadto „najlepiej sprzedającą się grą w USA”.
W lutym amerykański rynek gier wygenerował 1,3 miliarda dolarów, co jest trzyprocentowym wzrostem w porównaniu do roku ubiegłego.
Spory wkład w osiągnięcie takiego rezultatu miał segment sprzętu, który przyniósł 466,9 milionów dolarów, co jest wynikiem o 10% lepszym niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Po raz kolejny najlepiej sprzedającą się konsolą był Xbox 360, który znalazł 535 tysięcy nabywców. Rezultat ten jest lepszy o 27% niż rok temu. Największą popularnością wśród Amerykanów cieszył się zestaw z 250 GB dyskiem twardym i Kinektem. Łącznie na platformę (sprzęt i gry) tamtejsi gracze wydali w lutym 454 miliony dolarów.
Tuż za X360 znalazło się Wii, które sprzedało się w liczbie 454 tysięcy egzemplarzy, zaliczając 14-procentowy wzrost w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Urządzenie w sumie rozeszło się w USA w liczbie 35 milionów egzemplarzy. Konsola Nintendo osiągnęła ten wynik najszybciej spośród wszystkich na amerykańskim rynku.
Niestety nie ujawniono danych dotyczących sprzedaży NDS-a, PS3, i PSP.
Nieco gorzej poradziły sobie gry, które zanotowały 5-procentowy spadek, generując w lutym 601,4 miliony dolarów (rok temu: 633,6 miliony dolarów). Najlepiej sprzedającą się produkcją kolejny miesiąc z rzędu było Call of Duty: Black Ops, dzięki czemu najnowsze dzieło Treyarchu zostało „najlepiej sprzedającą się grą w Stanach Zjednoczonych”.
Na drugiej lokacie mamy Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds, podczas gdy na trzeciej uplasowało się Just Dance 2. Nasz polski Bulletstorm zajął z kolei siódmą pozycję.
Najlepiej sprzedające się gry w Stanach Zjednoczonych w lutym:
Dość dobrze poradził sobie także segment akcesoriów, generując w lutym 256,9 miliona dolarów, zaliczając tym samym 22-procentowy wzrost w porównaniu do ubiegłego roku.