Remedy: "Decyzja o anulowaniu PC-towej wersji Alana Wake´a nie należała do nas"
Alan Wake, ostatnia produkcja studia Remedy, została wydana w ubiegłym roku na Xboksie 360. Początkowo gra miała trafić także na PC-ty, ale anulowano tą wersję. Przedstawiciel firmy zdradził, że nie była to decyzja podjęta przez jego ekipę.
W trakcie imprezy Game Developers Conference na panelu zatytułowanym Alan Wake: The Writer Who Made Us Rewrite Our Engine szef studia Remedy, Markus Maki, wraz z programistą Olli Tervo opowiadali o długim, sześcioletnim okresie produkcji gry.
Jak wyjaśnili, Alan Wake miał zostać pierwotnie wydany na trzy platformy: PC, Xboksa 360 i PlayStation 3. Jednak ze względu na umowę z Microsoftem, zrezygnowano z tej ostatniej edycji.
Tworzenie gry głównie z myślą o Xboksie 360 spowodowało pewne problemy techniczne, jako że Remedy do tej pory było głównie studiem PC-towym (obie części Maxa Payne’a na konsole zostały przeniesione przez Rockstar).
Pomimo kłopotów, w tym z zupełnie nowym, autorskim silnikiem, koniec końców ekipa osiągnęła sukces. Jak zaznaczył Maki, Alan Wake wraz ze swoimi dwoma dodatkami DLC po swojej premierze nie wymagał ani jednej łatki.
W trakcie panelu nie poruszono jednak kwestii anulowania wersji PC-towej gry. Redakcja serwisu CVG postanowiła więc zapytać o to szefa Remedy. Jak mówi:
Naprawdę nie mogę o tym mówić. Powiedzmy, że to nie była kwestia problemów technicznych. I decyzja ta nie została podjęta w Finlandii [skąd studio pochodzi].
Odpowiedź ta jest dość zaskakująca, szczególnie, że ponad rok temu twórcy twierdzili, że głównym powodem nie wydania Alan Wake’a na PC był brak „mocy przerobowych”. Oskari Hakkinen z Remedy wyjaśnił wówczas, że studio jest niewielkie, zaledwie 50-osobowe, dlatego wolało się skupić wyłącznie na wersji na Xboksa 360.
Z drugiej strony, nie powinniśmy się dziwić, że Microsoft chciał w jak największym stopniu promować swoją platformę, blokując wydanie jednego z ważniejszych exclusivów na komputery.