45
28.01.2011, 11:30Lektura na 6 minut

World of Tanks: Wywiad z twórcami, nowe screeny, otwarta beta [WIDEO]

Ruszyła już otwarta beta gry World of Tanks, co oznacza, że każdy może teraz zagrać w ten "internetowy fenomen", niezwykle popularną sieciową grę o czołgach. Z tej okazji publikujemy wywiad, w którym twórcy gry odpowiadają  na nasze i wasze pytania, a także kilka unikatowych screenów. 


Hut

Otwarta beta World of Tanks jest dostępna dla wszystkich posiadaczy PC - wszystkie formalności załatwia się na TEJ STRONIE

Zapowiada ją efektowne wideo - poniżej:

Zgodnie z wcześniejszą obietnicą, z okazji startu otwartej bety, publikujemy wywiad, złożony częściowo z naszych, a częściowo z waszych pytań (ksywki ich autorów pojawiają się przy pytaniu, prosimy ich, by przesłali dane do wysyłki nagród na adres konkurscda(at)cdaction.pl, z nazwą gry i swoim nickiem w tytule). Mamy też nowe screeny z gry - w naszej GALERII.

 

cdaction.pl: Jakie największe zmiany przynosi uruchomiona wczoraj otwarta beta?

Aleksander Shiljaew, menadżer projektu: Przede wszystkim przynosi wielu nowych graczy, czy też, jak mawiają doświadczeni gracze WoT, trochę świeżego "mięska armatniego". Duży napływ nowych graczy będzie doskonała okazją, byśmy mogli przetestować nasze serwery, a także system matchmakingu, co z kolei może wpłynąć na balans gry. Dodajemy także nowe jednostki - ciężkie czołgi KV-5 i Lowe, średni rosyjski czołg K-13 i niemiecki Pz38 NA. Fani artylerii otrzymają potężne rosyjskie działo Object 261, eksperymentalny model niemieckiego GW E-100 oraz amerykański T92. Będziemy również testować system finansów, m.in. tak by gracze mieli możliwość wymieniania się ze swoimi przyjaciółmi i członkami klanów. Wzbogacimy również ekran statystyk i opcje dotyczące plutonów. Tak, jak obiecywaliśmy wcześniej, będziemy także wciąż dodawać dwie nowe mapy miesięcznie, więc wkrótce beta wzbogaci się i o nie. Jeśli w czasie trwania bety skończymy pracę nad kolejnymi czołgami, i one pojawią się w grze.

Jeśli w grze pojawi się nowy sprzęt, może będą również nowe nacje? Plotkowało się o Francuzach, ale przecież nie są oni znani ze szczególnie dzielnych dywizji pancernych...

Aleksander Shiljaew:A jednak, to właśnie francuski sprzęt pojawi się w World of Tanks, trwają nad nim prace, ale to nie zobaczycie go w otwartej becie. Nie mogę się też zgodzić z tym, że Francusi mają kiepskie wojska pancerne - po wojnie produkcja czołgów ruszyła pełną parą, mają m.in. takie modele, jak AMX-13 (najlepszy lekki czołg w grze) czy AMX-50 (bardzo potężny czołg ciężki). Zaraz po Francuzach zabieramy się za Brytyjczyków, już ruszyły prace nad nimi.

Czy w grze pojawią się jakieś nowe tryby gry, inne niż capture the flag?

Aleksander Shiljaew:Oczywiście, że tak. Testujemy i poprawiamy tryb, w którym na mapie znajduje się jedna baza na środku mapy, a dwie strony walczą o jej kontrolę lub... o zniszczenie wszystkich jednostek wroga. Pracujemy też nad czymś, co nazywamy "respawn battles" - w nich będziesz mógł wybrać trzy czołgi ze swojego garażu, a następnie ten, którym wjeżdżasz na pole bitwy, jako pierwszym. Gdy go stracisz, przesiadasz się do kolejnego i kontynuujesz grę. Te dwa tryby będą pierwszymi, jakie pojawią się w grze, ale bitwy historyczne czy mini-kampanie też są na naszej liście "do zrobienia".

Jakie są wasze plany związane z klanami? Kiedy będą mogły robić więcej, niż tylko brać udział w bitwach?

Siergiej Burkatowski, główny projektant gry: Wojny Klanów nałożą na rozgrywkę zupełnie inny wymiar. Dzięki niemu, poza pojedynczymi bitwami, każdy będzie mógł wziąć udział w wojnie globalnej, jak w serii Total War czy Hearts of Iron, dysponując nowymi opcjami dotyczącymi dyplomacji, szpiegostwa, podwójnych agentów, itd. Pomysł na Wojny Klanów jest prosty - stwórz klan (lub dołącz do już istniejącego) i rób wszystko, co możliwe, by podbić sąsiednie terytoria. Klany będą rozwijały się i ewoluowały w oparciu o swoistą hierarchię - będzie przywódca klanu, jego zastępcy, skarbnik i regularni członkowie. Z każdą nowo zdobytą prowincją klan zdobywa nowe źródło dochodu - normalne prowincje dają kredyty, a prowincje główne - złoto. Gracze będą mogli korzystać z Wojen Klanów w dowolnym miejscu, bo oprzemy je o aplikację dostępną z poziomu przeglądarki internetowej, mamy nadzieję, że dzięki temu zaangażowanie graczy będzie bardzo duże. Ten model jest już przez nas testowany w Rosji, zrobimy wszystko, co się da, by pojawił się również w ostatecznym wydaniu gry w Europie i USA.

Kiedy skończy się okres beta-testów i oddacie graczom finalny produkt? Na jakim modelu biznesowym będzie on oparty?

Aleksander Shiljaew: Zamknięta beta już się zakończyła, otwarta beta będzie trwała około półtorej miesiąca, co oznacza, że gra pojawi się w marcu. Gra będzie nadal darmowa, ale wprowadzimy mikrotransakcje. W tym momencie każdy gracz otrzymuje codziennie trochę złota, w przyszłości trzeba będzie płacić za złoto, które da dostęp do kont premium, czołgów typu premium, konkretnych rodzajów malowań, itd. Mimo tego gra będzie wciąż sprawiedliwa - T-34 zdobyty bez płacenia, będzie tak samo mocny, jak T-34 kupiony za pieniądze. Jedyne, co da się w ten sposób zaoszczędzić, to pieniądze.

 

plama144: Czy zrobicie normalny balans gry?  W chwili obecnej reszta "drzewek"to na razie maskotki w porównaniu z czołgami,artylerią i niszczycielami czołgów produkcji radzieckiej?

Siergiej Burkatowski: Uwielbiam tego typu pytania. Oczywiście przysłuchujemy się temu, co mówią członkowie naszej społeczności i ich opinia jest dla nas bardzo ważne. Ale kiedy my przyglądamy się balansowi czołgów bazujemy na statystykach. A wiecie co mówią statystyki? Że to amerykańskie pojazdy mają za dużo mocy i właśnie to będziemy zmieniać. Wyluzuj, nie będziemy promować sowieckich czołgów...

Hoogles: Słyszałem plotki o tym,że będzieciedodawać jednostki piechoty, chciałem więc zapytać czy to prawda i na jakiej zasadzie piechota ta będzie "działać"?

Siergiej Burkatowski: Na początkowych etapach produkcji rozważaliśmy taką opcję, ale później musieliśmy z niej zrezygnować ze względu na ograniczenia techniczne. Zamiast tego wprowadzimy ostrzały artylerii i uderzenia z powietrza "spoza mapy", które podczas bitew będą dostępne przywódcom klanów i drużyn.

Morgraar: Czy zamierzacie dodać bitwy nocne?

Siergiej Burkatowski: Nie teraz. To znów kwestia technicznych ograniczeń naszych serwerów. Próbowaliśmy eksperymentować z pogodą - szczególnie z deszczem - ale to drastycznie przeciążało nasze serwery. Mamy jednak nadzieję, że przyszła aktualizacja naszego kodu pozwoli rozwiązać ten problem.

haz111: Czy w grze pojawią się polskie czołgi?

Mike Belton (szef działu PR):Oczywiście! Zdajemy sobie sprawę z tego, jak wielka jest nasza polska społeczność, więc będziemy chcieli wprowadzić do gry polskie pojazdy jako pojazdy premium. Nie wiemy jeszcze ile ich będzie, ale tak legendarne jednostki, jak 7TP czy TKS na pewno się pojawią.

MaXKiller: Czy pojawi się wersja pudełkowa, albo nawet kolekcjonerska?

Mike Belton: World of Tanks to gra MMO, więc priorytetem jest dla nas wydanie jej w postaci cyfrowej i na tym koncentrujemy się w chwili obecnej. Mimo to, rozmawialiśmy już o wydaniu pudełkowym w Rosji, w związku z czym edycja kolekcjonerska na pewno pojawi się wkrótce i mamy nadzieję, że uda sie nam dostarczyć ją również na polski rynek.


Redaktor
Hut
Wpisów4059

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze