Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Analitycy: "Coraz trudniej uzasadnić obecność abonamentu w MMO"

Piotrek66 piątek, 12 listopada 2010, 18:53 News
Battlefield: Heroes
Battlefield: Heroes

Coraz więcej MMO przechodzi z systemu abonamentowego na model F2P oparty na mikrotransakcjach. Sugeruje to, że płatne sieciówki są w odwrocie. Potwierdza to raport firmy Parks Associates, według którego Amerykanie wydają mniej na opłacanie miesięcznej subskrypcji a coraz więcej na mikrotransakcje.

Jak wynika z raportu firmy analitycznej Parks Associates, mikrotransakcje i kupowane za ich pośrednictwem wirtualne przedmioty odgrywają coraz większą rolę w branży. Przewiduje się, że do 2015 roku generować będą 6 miliardów przychodów.

Gracze inwestują prawdziwe pieniądze w wirtualne przedmioty w FarmVille, World of Warcraft oraz innych grach sieciowych, posuwają się nawet do składania pozwów ustanawiających, że są ich <właścicielami> . Ogromna baza użytkowników, dostępność na kilku platformach i wprowadzenie takich narzędzi, jak Facebook Credits [punktów wymaganych do nabywania rzeczy w produkcjach na Facebooku] przyczyniają się do wzrostu przychodów” – mówi analityk Pietro Macchiarella.

Według raportu, 19 procent amerykańskich graczy wydaje pieniądze na wirtualne przedmioty, podczas gdy w tym samym czasie spadła liczba osób opłacających regularnie abonament w grach MMO – kasę na subskrypcję przeznacza 28 procent użytkowników (w 2008 roku 35 procent).

Coraz trudniej uzasadnić obecność abonamentu. Dzięki społecznościowym grom i MMO funkcjonującym w modelu F2P, zarówno <każualowi>, jak i <hardkorowi> gracze mają możliwość grania w wysokiej jakości produkcje sieciowe za darmo. System wirtualnych przedmiotów, który odniósł sukces w Azji, wreszcie generuje znaczne przychody w Ameryce Północnej” – dodaje Macchiarella.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Rynek gier,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
niedziela, 14 listopada 2010, 22:12   Yamaha

Tak

niedziela, 14 listopada 2010, 11:22   Xelibri

@Yamaha ale nie potrzebujesz kupować "magicznych scrolli ochrony armoru" albo "magicznych scrolli zwiekszajacych EXP", kupujesz pudełko, i wiesz, że wszyscy którzy kupili to pudełko mają to samo co Ty...

sobota, 13 listopada 2010, 17:14   Yamaha

@Xelibri Akurat GW jak napisał AoS opiera 3 formie płatności czyli robimy grę a później dodatki do niej.

sobota, 13 listopada 2010, 15:26   yanuszek

Wszyscy tutaj tacy zgodni. Szkoda, że pod innymi tematami jest "Abonament? Łeee... Nie kupie ździerstwo, jak by było za darmo..."

sobota, 13 listopada 2010, 9:23   AoS

Żeby bez lagów i innych dziwactw utrzymać serwery dla 10.000 osób trzeba wykładać gdzieś po 10~15 tysięcy $.
Kupno pudełka to jednorazowy dochód (szczególnie, że WoW opiera się głównie na kodach, które są tańsze, niż kupno całego zestawu z pudełkiem).
Są 3 systemy płatności:
Albo abonament, albo mikropłatność, albo (jak GW) 100 tysięcy dodatków wydawać.
Wole jednak tą pierwszą opcje. Nie płacisz - nie grasz, a nie jak mikropłatności, nie płacisz - udajesz że grasz.

sobota, 13 listopada 2010, 8:41   Xelibri

@Yamaha I wouldn&039;t be so sure... wystarczy, że sobie popatrzysz jak wielką armię pracowników zatrudnia Blizz i jak wiele pomocy możesz od nich wyciągnąć... a już apropo tematu, wole płacić abonament i mieć dostęp do wszystkiego niż płacić mikrotransakcje i mieć dostęp do 1/3 za tę samą cenę... albo gra jest F2P jak GW albo gra jest P2P jak WoW, jeżeli gra jest pomiędzy tymi granicami to nie jest grą a maszynką do rżnięcia pieniędzy z graczy...

sobota, 13 listopada 2010, 5:53   Yamaha

OK mam pytanie i proszę o rzetelną odpowiedz.
Ile w przybliżeniu kosztuje utrzymywanie serwerów w grach MMO.
Jakoś nie mogę oprzeć się wrażeniu że taki np. WOW spokojnie przynosił by zyski z samej sprzedaży pudełek.

sobota, 13 listopada 2010, 1:25   kolas

PS. Mam nadzieję, że SW: TOR jednak będzie abonamentówką, jako wielki fan SW mam zamiar pograć i to dłuuuugo, no chyba że zdecydują się na MT, wtedy olewam.

sobota, 13 listopada 2010, 1:24   kolas

Nie cierpie takiego gadania... próbują nam wmówić, że mikro-transakcje są lepsze, bo trzepią na frajerach większa kasę, ja tam wolę płacić abonament, kazdy na starcie ma równe szanse i jest fajnie, płace za całą zawartość i już, nie różnicuje się graczy ze względu na zawartość portfela, trochę to chore. Juz sama nazwa F2P to jest przecież wielkie robienie w... bambuko (:P), w 90% przypadków te produkcje są droższe niż abonamentówki.

sobota, 13 listopada 2010, 1:07   Vimess

Oj wystarczy spojrzeć na Runes of Magic, oto jest przykład wzorcowego F2P... chcesz mieć o jeden item w EQ więcej? kup skrzydełka, chcesz mieć lepsze itemy? - kup kryształy czyszczące, chcesz powietrza? - wrzuć 5 zł.

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Tym, co sprawia, że Farming Simulator rok po roku przykuwa do monitorów setki tysięcy graczy na wiele tygodni, jest nie tylko wciągająca rozgrywka. Równie duże znaczenie ma społeczność zgromadzona wokół produkcji – i tworzone przez nią mody. Bardzo dużo modów. 

Komentarzy:
3

Ponad pół miliona egzemplarzy pudełkowych sprzedanych od 2012 roku w Polsce, ponad 100 tysięcy wiernych fanów nad Wisłą i społeczność żywo wymieniająca się doświadczeniami. To nie FIFA ani Call of Duty, to Farming Simulator.

Komentarzy:
2

Duży, szybki, z LED-ami i obsługą G-Synca. Nowy monitor LG świetnie nadaje się do grania.

Komentarzy:
10

Firma Vault-Tec zaprojektowała i zbudowała 122 schrony przeciwatomowe zwane kryptami. Oficjalnie miały one stać się schronieniem dla całej populacji USA, w praktyce dostali się do nich nieliczni wybrańcy, których szczęśliwcami bynajmniej nazwać nie można.

Komentarzy:
23

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z