Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Analitycy: "Coraz trudniej uzasadnić obecność abonamentu w MMO"

Piotrek66 piątek, 12 listopada 2010, 18:53 News
Battlefield: Heroes
Battlefield: Heroes

Coraz więcej MMO przechodzi z systemu abonamentowego na model F2P oparty na mikrotransakcjach. Sugeruje to, że płatne sieciówki są w odwrocie. Potwierdza to raport firmy Parks Associates, według którego Amerykanie wydają mniej na opłacanie miesięcznej subskrypcji a coraz więcej na mikrotransakcje.

Jak wynika z raportu firmy analitycznej Parks Associates, mikrotransakcje i kupowane za ich pośrednictwem wirtualne przedmioty odgrywają coraz większą rolę w branży. Przewiduje się, że do 2015 roku generować będą 6 miliardów przychodów.

Gracze inwestują prawdziwe pieniądze w wirtualne przedmioty w FarmVille, World of Warcraft oraz innych grach sieciowych, posuwają się nawet do składania pozwów ustanawiających, że są ich <właścicielami> . Ogromna baza użytkowników, dostępność na kilku platformach i wprowadzenie takich narzędzi, jak Facebook Credits [punktów wymaganych do nabywania rzeczy w produkcjach na Facebooku] przyczyniają się do wzrostu przychodów” – mówi analityk Pietro Macchiarella.

Według raportu, 19 procent amerykańskich graczy wydaje pieniądze na wirtualne przedmioty, podczas gdy w tym samym czasie spadła liczba osób opłacających regularnie abonament w grach MMO – kasę na subskrypcję przeznacza 28 procent użytkowników (w 2008 roku 35 procent).

Coraz trudniej uzasadnić obecność abonamentu. Dzięki społecznościowym grom i MMO funkcjonującym w modelu F2P, zarówno <każualowi>, jak i <hardkorowi> gracze mają możliwość grania w wysokiej jakości produkcje sieciowe za darmo. System wirtualnych przedmiotów, który odniósł sukces w Azji, wreszcie generuje znaczne przychody w Ameryce Północnej” – dodaje Macchiarella.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Rynek gier,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
niedziela, 14 listopada 2010, 22:12   Yamaha

Tak

niedziela, 14 listopada 2010, 11:22   Xelibri

@Yamaha ale nie potrzebujesz kupować "magicznych scrolli ochrony armoru" albo "magicznych scrolli zwiekszajacych EXP", kupujesz pudełko, i wiesz, że wszyscy którzy kupili to pudełko mają to samo co Ty...

sobota, 13 listopada 2010, 17:14   Yamaha

@Xelibri Akurat GW jak napisał AoS opiera 3 formie płatności czyli robimy grę a później dodatki do niej.

sobota, 13 listopada 2010, 15:26   yanuszek

Wszyscy tutaj tacy zgodni. Szkoda, że pod innymi tematami jest "Abonament? Łeee... Nie kupie ździerstwo, jak by było za darmo..."

sobota, 13 listopada 2010, 9:23   AoS

Żeby bez lagów i innych dziwactw utrzymać serwery dla 10.000 osób trzeba wykładać gdzieś po 10~15 tysięcy $.
Kupno pudełka to jednorazowy dochód (szczególnie, że WoW opiera się głównie na kodach, które są tańsze, niż kupno całego zestawu z pudełkiem).
Są 3 systemy płatności:
Albo abonament, albo mikropłatność, albo (jak GW) 100 tysięcy dodatków wydawać.
Wole jednak tą pierwszą opcje. Nie płacisz - nie grasz, a nie jak mikropłatności, nie płacisz - udajesz że grasz.

sobota, 13 listopada 2010, 8:41   Xelibri

@Yamaha I wouldn&039;t be so sure... wystarczy, że sobie popatrzysz jak wielką armię pracowników zatrudnia Blizz i jak wiele pomocy możesz od nich wyciągnąć... a już apropo tematu, wole płacić abonament i mieć dostęp do wszystkiego niż płacić mikrotransakcje i mieć dostęp do 1/3 za tę samą cenę... albo gra jest F2P jak GW albo gra jest P2P jak WoW, jeżeli gra jest pomiędzy tymi granicami to nie jest grą a maszynką do rżnięcia pieniędzy z graczy...

sobota, 13 listopada 2010, 5:53   Yamaha

OK mam pytanie i proszę o rzetelną odpowiedz.
Ile w przybliżeniu kosztuje utrzymywanie serwerów w grach MMO.
Jakoś nie mogę oprzeć się wrażeniu że taki np. WOW spokojnie przynosił by zyski z samej sprzedaży pudełek.

sobota, 13 listopada 2010, 1:25   kolas

PS. Mam nadzieję, że SW: TOR jednak będzie abonamentówką, jako wielki fan SW mam zamiar pograć i to dłuuuugo, no chyba że zdecydują się na MT, wtedy olewam.

sobota, 13 listopada 2010, 1:24   kolas

Nie cierpie takiego gadania... próbują nam wmówić, że mikro-transakcje są lepsze, bo trzepią na frajerach większa kasę, ja tam wolę płacić abonament, kazdy na starcie ma równe szanse i jest fajnie, płace za całą zawartość i już, nie różnicuje się graczy ze względu na zawartość portfela, trochę to chore. Juz sama nazwa F2P to jest przecież wielkie robienie w... bambuko (:P), w 90% przypadków te produkcje są droższe niż abonamentówki.

sobota, 13 listopada 2010, 1:07   Vimess

Oj wystarczy spojrzeć na Runes of Magic, oto jest przykład wzorcowego F2P... chcesz mieć o jeden item w EQ więcej? kup skrzydełka, chcesz mieć lepsze itemy? - kup kryształy czyszczące, chcesz powietrza? - wrzuć 5 zł.

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Myśl na dziś: ucz się na błędach ludzi, którzy słuchają twoich dobrych rad.

Komentarzy:
1

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
10

Kupiliśmy z enkim Switcha, więc od dzisiaj w „Sprawdzam” będą pojawiać się także produkcje na konsolę Nintendo. Na pierwszy ogień dwie, a do tego pewna polska perełka. PS: Tak, polecajcie swoje ulubione produkcje na Switcha, najlepiej niezależne!

Komentarzy:
1

Za nami  pecetowa premiera Red Dead Redemption 2. Z tej okazji zapraszam was do wędrówki po Dzikim Zachodzie. Ale tym prawdziwym, jakże różnym niż świat znany wam z gier i filmów. Ruszajmy, by rozprawić się z narosłymi wokół niego mitami. Jiiiiiii-ha!

Komentarzy:
16

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z