MachineGames, dawni twórcy Riddicka, pod skrzydłami ZeniMax
MachineGames to założone przez byłych pracowników Starbreeze Studios – twórców serii The Cronicles of Riddick – studio umiejscowione w mroźnej Szwecji. Firma została właśnie przejęta przez ZeniMax – właściciela Bethesdy i id Software.
MachineGames powstało w lipcu tego roku z inicjatywy Magnusa Hogdahla i Jerka Gustafssona, odpowiednio: współzałożyciela i głównego projektanta w studiu Starbreeze. Obaj panowanie pracowali nad The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher’s Bay oraz The Darkness.§
Po prawie czterech miesiącach istnienia, nowa firma została przejęta przez spółkę ZeniMax – koncern będący właścicielem Bethesdy, który ostatnio wszedł w posiadanie takich studiów jak id Software czy należące do Shinji Mikamiego Tango Gameworks.
MachineGames zajmie się stworzeniem tajemniczej, wysokobudżetowej produkcji dla ZeniMax, która oparta będzie o najmłodsze dziecko id Software – silnik id Tech 5.
„Współpraca z naszymi kolegami z id Software i światowej klasy wydawcą, Bethesdą Softworks, jest ogromną szansą. MachineGames przygotowało specjalną ekipę, której członkowie mają duże doświadczenie w produkcji wysokiej jakości gier” – mówi Jerk Gustafsson, który pełnił będzie rolę producenta wykonawczego w tym projekcie.
§