56
9.11.2010, 20:17Lektura na 2 minuty

Valve: "Nie każda gra musi mieć multi"

Choć granie przez sieć jest niezwykle popularne, są i tacy, którym zależy po prostu na trybie dla pojedynczego gracza. Podobny gust ma chyba Valve – to samo Valve, które stworzyło sieciowe Team Fortress 2 i Left 4 Dead. Przedstawiciel studia stwierdził, że „nie każda gra musi mieć multiplayer”.


Piotrek66

Erik Johnson z Valve w rozmowie z redakcją serwisu Gamasutra stwierdził, że na rynku jest jeszcze miejsce dla produkcji czysto „singlowych”.

Interesujace jest to, jak wiele projektów powinno być grami dla pojedynczego gracza i jak długo ich produkcja będzie opłacalna. Myślę, że konsumenci chcą znaleźć sposób, aby porozmawiać z innymi osobami o produkcjach, których są fanami, i doświadczać je samodzielnie, ale najlepiej w ten sam sposób [z innymi]” – mówi Johnson.

Nie oznacza to, że każda gra musi mieć multiplayer. W produkcjach dla pojedynczego gracza, które są jedną całością w pudełku i nie ma sposobu aby ktoś inny doświadczył je inaczej, są rzeczy, które klienci chcą, a z których gry nie korzystają" - tłumaczy.

"Może to na przykład znaczyć, że chcesz wziąć udział w chat'cie [w grze] z innymi osobami, którzy grają właśnie w ten sam fragment gry, co ty. Albo to, że fani mogą zostawiać w trakcie zabawy komentarze, z których każdy może skorzystać” – wyjaśnia.

Nadal uważam, że analizy mówiące, iż każdy produkt musi rywalizować w sferze multi lub MMO są błędne. Jest wiele osób, które chcą doświadczyć gry bez stresu, nie widzę więc by się coś w tej kwestii zmieniało” – dodaje.
§


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze