13
4.11.2010, 19:51Lektura na 2 minuty

BioShock Infinite: "Unreal Engine 3 jest za słaby, szykujemy sporo zmian"

Twórcy BioShock Infinite chcą, aby ich gra była prawdziwie unikatowym przeżyciem. Przy obmyślaniu technicznej warstwy gry okazało się, że zarówno silnik dwóch poprzednich części oraz Unreal Engine 3 są...zbyt słabe. W związku z tym panowie z Irrational Games zaczęli i tak niezły engine usprawniać.


Adam „Adzior” Saczko

"Przez ostatnich kilka lat zebraliśmy światowej klasy zespół, który ma jeden cel - zrobić wszystko, co konieczne, aby ożywić Columbię i zadziwiający świat BioShock Infinite", powiedział Chris Kline z Irrational Games. §

"Zaczęliśmy od prac nad oryginalnym silnikiem BioShocka, jednak szybko zdaliśmy sobie sprawę, że narzędzia są niewystarczające [...] To był jeden z najważniejszych czynników, jakie wpłynęły na wybór Unreal Engine 3. Okazało się jednak, że nawet UE3 nie spełnia wszystkich wymagań gry. Wzięliśmy więc skalpele i przystąpiliśmy do operacji"

Lista zmian jest dość długa. Można powiedzieć, że zespół Irrational Games zrobi z UE3 to samo, co twórcy Wiedźmina uczynili z silnikiem pierwszego Neverwinter Nights - podstawy te same, ale wszystkiego ma być więcej, by odbiór całości był dużo lepszy. Usprawnieniom ulegnie warstwa AI. Gracze będą cieszyć się przestrzennym dźwiękiem przystosowanym do głośników 5.1, a ich oczy zachwyci dynamiczne oświetlenie znane z Uncharted 2 czy drugiego Crysisa.

Co więcej, zastosowana będzie nowa, autorska technologia Floating Worlds. W znanych grach FPS gracz twardo stoi na ziemi i nie boi się, że usunie mu się spod nóg. Podniebne miasto Columbia z BioShock Infinite wciąż ma się przemieszczać i ruch będzie wyraźnie odczuwalny.

Na bardziej intensywne wrażenia z gry mogą liczyć posiadacze wielordzeniowych procesorów. Kline zapewnia, że silnik gry zrobi użytek z tylu rdzeni, ile będzie miał do dyspozycji. Miejcie się więc na baczności - czterordzeniowe monstra mogą wreszcie zbudzić się z długiego snu.

Premiera BioShock Infinite w 2012.


Redaktor
Adam „Adzior” Saczko

Od lat gram, piszę, gadam i robię gry. W efekcie gadam o grach popisowo zrobionych. Zagraj w Unavowed.

Profil
Wpisów2882

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze