Call of Duty: Black Ops - postrzelamy w stereoskopowym 3D!
Planowane na przyszły rok Crysis 2 i Killzone 3 będą obsługiwały technologię stereoskopowego 3D. Wcześniej jednak efekt ten ujrzymy w innej produkcji – Activision ogłosiło, że w Call of Duty: Black Ops będzie można grać w 3D.
Jak wyjaśnia Mark Lamia, prezes studia Treyarch, początkowo tryb stereoskopowego 3D tworzony był jako poboczny projekt, jednak gdy twórcy zobaczyli, jak wspomniana technologia może zostać wykorzystana w serii Call of Duty zdecydowano się zaimplementować ją do Black Ops.
Zabawa w 3D dostępna będzie w dowolnym momencie – gracze będą musieli jedynie zmienić jedną opcję w ustawieniach gry. Efekt będzie natychmiastowy, co zobaczymy nawet w menu głównym – ikony będą wypukłe i będą „wychodzić” z ekranu.
„Celowanie bronią, latanie helikopterem, schodzenie po linie w dół góry i poruszanie się po bardzo szczegółowym środowisku to tylko niektóre z niesamowitych doświadczeń, które gwarantuje tryb 3D w Black Ops” – tłumaczy Lamia.
Najważniejszy jest fakt, że pomimo aktywacji stereoskopowego 3D, liczba klatek na sekundę w trakcie rozgrywki nie spada i utrzymuje się w okolicach 60 FPS-sów, a gra nie zalicza żadnych spadków płynności.
Jak wyjaśniają twórcy, opcja 3D testowana była na wszystkich telewizorach obsługujących tę technologię, które znajdują się w sprzedaży – z wyjątkiem najnowszego modelu Sharpa, który pojawił się na rynku w ubiegłym tygodniu. Lamia zaznacza jednak, że nie każdy będzie mógł bawić się w nowym trybie ze względu na efekty uboczne – niektóre osoby mogą bowiem odczuwać bóle głowy i nudności.
Tryb 3D w Call of Duty: Black Ops dostępny będzie na PC, X360 i PS3.
§