149
13.09.2010, 09:03Lektura na 2 minuty

Call of Duty: Black Ops - Nie o takie "dedyki" nam chodziło...

Nieoczekiwany zwrot akcji w pięknej bajce o tym, jak to Activision posłuchało głosów PC-towych graczy, i zadecydowało, by w Call of Duty: Black Ops pojawiły się dedykowane serwery. Fakt, dedyki będą. Ale...


Hut

Call of Duty: Black Ops będzie wspierać w dniu premiery dedykowane serwery, ale... tylko od jednego dostawcy, firmy GameServers.com. Jeśli więc będziesz chciał zagrać na "dedyku", będziesz musiał skorzystać z jej oferty (szczegóły na jej temat - TUTAJ).§ W skrócie - serwery do gier nie rankingowych kosztują 0,79 euro za miesiąc od gracza (maksymalnie 24 - wtedy wynajęcie serwera kosztuje 18,96 euro); więcej, jeśli mają obsługiwać TeamSpeaka; mniej jeśli zamówisz serwer na 3, 6 lub 12 miesięcy; serwery do gier rankingowych to wydatek rzędu 11,95 euro za 18 graczy.

Mówimy tu oczywiście o sytuacjach, w których chcemy zagrać na własnym, samodzielnie skonfigurowanym serwerze: od dnia premiery Treyarch będzie udostępniał za darmo publiczne serwery (też "brane" od GameServers.com), co może - choć nie musi (jak Black Ops na PC obsługuje sieć jeszcze do końca nie wiemy) - rozwiązać największą bolączkę graczy Modern Warfare 2, czyli migrowanie hosta w trakcie meczu.

Josh Olin z Treyarch wyjaśnia to tak:
"Dostarczamy serwery pierwszego dnia sprzedaży gry. Nikt więc nie będzie musiał wynajmować dedykowanego serwera, by grać w naszą grę. Jeśli jednak będzie chciał uruchomić swój własny serwer, będzie musiał zrobić to przez GameServers.com"

Na co szef GameServers.com, David Aninowsky odpowiada białym wierszem:
"Jesteśmy ekstremalnie podekscytowani
tym bezprecedensowym związkiem z Actisivion
który
pozwala nam zaoferować serwery do Black Ops na wyłączność.
Wielką presję wywieramy na nas samych
by mieć pewność,
że wykraczamy poza wszelkie oczekiwania".

A w głowie liczy już zysk.

---

Ponieważ okazuje się, że news wymaga krótkiego komentarza i wytłumaczenia - oto one. Grać będzie można za darmo, wybierając serwery obsługiwane przez Treyarch (via GameServers.com), ale będą to serwery publiczne, których nie będzie można skonfigurować po swojemy i które będą otwarte dla wszystkich. Jeśli jednak będziemy chcieli założyć serwer, na którym zaprosimy sobie tylko wybranych graczy, a jednocześnie np. uruchomić na nim jakiekolwiek modyfikacje gry, można będzie to zrobić wyłącznie poprzez GameServers.com, na ich warunkach, które wcale nie muszą być rynkowo najbardziej opłacalne (na pewno nie są dla kogoś, kto ma np. nieużywany, mocny komputer, który mógłby służyć jako serwer). To może mieć również wpływ na mody, bo choć Treyarch zapowiada wsparcie dla moderów, to robi to mało konkretnie (TUTAJ) - i nie wiadomo na jakich warunkach rzeczywiście będzie można z nich korzystać.


Redaktor
Hut
Wpisów4059

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze