34
29.08.2010, 19:07Lektura na 8 minut

MMO(nk) RAPORT(uje) #6 - wieści ze świata gier MMO [& mini-konkurs]

Tegoroczny gamescom nie powalił może ilością zapowiedzi i wieści zmieniających światopogląd, z drugiej strony nie trzeba jednak obawiać się totalnej suszy informacyjnej. No i... jest mini-konkurs!


Monk

Organizatorzy tegorocznych targów w Kolonii, dostrzegając możliwości gier sieciowych, ochrzcili część imprezy mianem Online World. Zaprosili do prezentacji swoich tytułów twórców gier z całego świata, dzięki czemu w paru miejscach można się było natknąć na gry MMO rodem z Indii czy Egiptu. Niestety, brak czasu nie pozwolił mi na zaglądanie do tego rodzaju nisz, choć na monitorach większość i tak wyglądała jak boleśnie sztampowe koreańskie free-to-grind. Cóż jednak działo się ostatnio na froncie dla nas nieco istotniejszym, bo zachodnim?

Guild Wars 2 & Black Prophecy FTW!

Grywalny (po raz pierwszy na świecie) sequel Guild Wars zachwycił mnie i wgniótł w podłogę. Nie ja jeden poddałem się urokowi nadchodzącej produkcji NCsoftu - stoisko wydawcy od samego rana przeżywało prawdziwe oblężenie, nawet podczas dnia prasowego. Zachwyt tą najbardziej rozreklamowaną na imprezie grą znalazł wyraz w przyznaniu jej tytułu "Najlepszej gry online targów". Miano "Najlepszej gry online free-to-play" zdobyła z kolei gra Black Prophecy, w której gracze zasiadają za sterami kosmicznych myśliwców i oddają się międzyosobowej rozwałce międzplanetarnej.

Age of Empires Online

Dla wielu osób najciekawszą z kilku zapowiedzianych na targach nowych pozycji jest nadchodząca sieciowa inkarnacja Age of Empires. To ciekawa hybryda, łącząca grę w co-opie z typowo sieciowymi potyczkami, mająca korzystać z platformy Games for Windows LIVE i wymagająca nieustannego podłączenia do Internetu. W chwili premiery gracze otrzymają do dyspozycji jedynie cywilizację Greków, zaś dodatkowe imperia mają pojawiać się wraz z kolejnymi update'ami. W tej chwili trwają zamknięte betatesty, na które zapisać można się tutaj.

Jagged Alliance Online

Powrotu do chwały w wydaniu sieciowym mogą oczekiwać również wielbiciele Jagged Alliance. Tytuł ma się ukazać w formie zachowującej "ducha serii" gry przeglądarkowej, pozwalającej na wykonywanie misji na czas w trybie kooperacji, zakładanie sojuszy, handel czy wspólne podnoszenie poziomów. Więcej póki co nie wiadomo, być może warto jednak odświeżyć sobie pamięć i zagrać w zaplanowane na ten rok Jagged Alliance 2 Reloaded (odświeżoną "dwójkę")? Oficjalna strona wymaga znajomości niemieckiego, w teorii pozwala jednak zapisać się do bety.

Neverwinter (nie) Online

Oto i kolejne nie-do-końca-MMO, które ma pozwolić na odcinanie kuponów od znanej serii. Zaplanowany na przyszły rok, otrąbiony przez Atari i Cryptic Neverwinter będzie na swój sposób kontynuacją i odświeżeniem single'owego cRPG ("Neverwinter Nights reborn!"). Twórcy zaprzeczają, jakoby gra miała być pełnoprawnym MMO, podkreślając za to rolę gry w co-opie podczas poznawania "epickiej fabuły" i mierzenia się z czeredami stworów. Do tego edytor pozwalający wykazać się inwencją przy tworzeniu zadań i lokacji, zasady czwartej edycji Dungeons & Dragons... i abonament?

Nadchodzi pierwszy dodatek (?) do Warhammera Online

Sposób rozwijania Warhammera Online jest dla wielu graczy zaskakujący - brak oddzielnych pudełek z rozszerzeniami, a jedynie kolejne content patche. Przy okazji gamescomu poinformowano o zbliżającym się "RvR Packu" - czymś, czemu do standardowych dodatków w pudełku chyba najbliżej. Choć wciąż wiadomo o nim niewiele, z twórców udało się wydusić informacje, że zapowiedziany update doda aż 20 poziomów renomy (WAR-owy rodzaj "drugorzędnych" poziomów, pozyskiwany w walkach Realm vs Realm; jego limit wynosi obecnie 80) a także "ucieszy fanów Skavenów". Wiadomo tyle, że "szczuroludy" nie staną się rasą grywalną od pierwszego poziomu, twórcy bowiem "chcą zrobić z nimi coś innego". Poniżej świeży trailer z Warhammera 40.000: Dark Millenium Online, ujawniający pierwszą z grywalnych ras.

Pewniak do tytułu Gry Online Roku 2010 wydany

Na ten tytuł wszyscy czekali. Pamiętając żywiołowe reakcje, jakie swego czasu wywołało wspomnienie na cdaction.pl tej gry, spieszę z radosną nowiną: Hello Kitty! Online zawitało na półki! Nieoficjalnie gra była dostępna już od jakiegoś czasu, jednak dopiero teraz - wraz z serią soczyście różowych eventów - ogłoszono jej premierę w USA i Europie. By zachęcić was do szybkiego odwiedzenia najbliższego sklepu z grami i wydania 15€ na pudełko z wersją premium (powodzenia!), parę opinii o grze prosto z Massively.com: "pretty hardcore", "definite WoW-killer", "God help us all". KYAAAH!

Everquest 2 Extended - JUŻ!

Długo to nie trwało. Najpierw miała być beta... a ku zaskoczeniu wielu odświeżona wersja gry została wydana już teraz! Co prawda w charakterze "soft launchu", tj. z zarezerwowanym prawem do poprawek i pozostawionym gdzieniegdzie znaczkiem "Beta", jednak bez obietnicy zwyczajowego w przypadku betatestów kasowania postaci. Oznacza to, że gdy premiera gry zostanie oficjalnie otrąbiona, bohaterowie stworzeni na darmowych serwerach już teraz niczego nie stracą. Everquest II Extended, z prowadzonymi równolegle do płatnych darmowymi serwerami z ograniczeniami czeka na was tutaj. I nie, to nie muzyka z "Piratów z Karaibów".

Baldur's Gate miało być grą MMO

Na serio. Podczas towarzyszącego gamescomowi Game Developers Conference, w trakcie konferencji BioWare Retrospective, Ray Muzyka zdradził, że gra znana dziś jako Baldur's Gate miała być w początkowych założeniach produkcją MMO zatytułowaną Battleground Infinity, opowiadającą o panteonie bogów ze wszystkich mitologii. Jak sami twórcy jednak przyznali, w połowie lat dziewięćdziesiątych był to, jak na debiutujące studio, pomysł zbyt ambitny. Tym samym to Ultima Online zdobyła tytuł "następcy MUDów" i rozpoczęła erę nowoczesnych gier online.

Acclaim umiera (znowu)

Gdy odpowiedzialne za serię Turok studio Acclaim upadło w 2004 roku, mało kto przypuszczał, że już dwa lata później dojdzie do jego wskrzeszenia. Nowopowstałe Acclaim Games zajęło się produkcją i wydawaniem gier online (m.in. 2Moons, The Chronicles of Spellborn, Dance! Online). Sukcesu nie osiągnięto, gry zaczęły podupadać, w końcu w zeszłym Raporcie poinformowaliśmy o zamknięciu The Chronicles of Spellborn. Tym razem trzeba tę wiadomość uściślić - 27 sierpnia zamknięto całe studio, wraz z serwerami wszystkich jego gier (za wyjątkiem 9Dragons, kupionego przez GamersFirst).

Gry online lekiem na całe zło...?

"Mam dwóję z wuefu, a chcę być Pudzianem", "Lubię dominować, ale nie mam gdzie", "Chcę zobaczyć, jak to jest być dziewczynką" - oto parę typowych problemów, które skutkują rozpoczęciem gry w MMO, stanowiące odskocznię od Szarej Rzeczywistości. Niestety, czasem z terapeutycznego działania gier online chcą korzystać także jednostki z problemami dużo poważniejszymi. Portal Examiner.com poinformował o zbrodni, jakiej dwa tygodnie temu dokonał osiemnastoletni Tyler Wolfegang Savage z Seattle w USA. Zamordował, a następnie zgwałcił niepełnosprawną szesnastoletnią koleżankę. W dalszej kolejności udał się do domu znajomego, gdzie grał w Dungeons & Dragons Online, chcąc "zapomnieć" o tym, co właśnie zrobił. Savage był zaangażowanym graczem, chciał też zostać testerem gier. I choć sam opowiedział o swych dokonaniach policji, deklaruje, że jest niewinny.

Na koniec coś lżejszego.

BONUS: mini-konkurs

Przeglądając gadżety wywiezione z gamescomu natrafiłem na kilka kodów, które być może was zainteresują. Do rozdania mam cztery klucze odblokowujące mini-peta w Runes of Magic (coś a'la Kot w Butach ze Shreka, ponoć całkowicie ekskluzywny, dostępny jedynie na targach), dwa klucze do zamkniętej bety Mythosa (gra online, którą zajmowało się kiedyś Flagship Studios od Hellgate: London, a która obecnie przechodzi sporo zmian, zmieniając profil z diabloidalnego PvE na PvP) oraz jeden klucz do równie zamkniętej bety Bloodline Champions (nastawiona na profesjonalistów szybka i ekscytująca "arenowa" gra online, przejęta ostatnio przez Funcom).

Wzięcie udziału w konkursie zajmuje ok. 23 sekundy - wystarczy wysłać maila na monk[maupa]cdaction.pl, w temacie wpisując odpowiednio "RoM" (jeśli chcesz wziąć udział w losowaniu mini-peta) lub "Beta" (jeśli chcesz wziąć udział w losowaniu kodu do którejś z bet), w treści zaś - nick z forum. Czas - do 23.59 w poniedziałek. Szczęśliwą siódemkę zwycięzców wymienię w ramach edycji niniejszego newsa we wtorek.

PS Klik.

[EDYCJA &] WYNIKI:

Skoro dzisiaj wtorek, to mamy wyniki! Maszyna losująca ze mną w środku dokonała wyboru siedmiu szczęśliwców spośród ponad 150 zgłoszeń (przy jakichś 30 "komętach" do newsa, hm). Lista zwycięzców wygląda następująco:

Klucz do zamkniętej bety Bloodline Champions: Pchemj

Klucze do zamkniętej bety Mythosa: Anek, Inquisitio

Klucze na mini-peta w Runes of Magic: Necris, Buachu, Kilzer, matix755

Gratulacje! Klucze zostały już rozesłane prywatnymi wiadomościami na Forum.


Redaktor
Monk
Wpisów66

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze