33
23.08.2010, 11:17Lektura na 2 minuty

Rzeczpospolita o grach - to nasz "hit eksportowy", data premiery Wiedźmina 2, milion egzemplarzy Afterfall: Insanity

Kolejny z materiałów o polskim rynku gier w ogólnopolskich mediach. Tym razem Rzeczpospolita twierdzi, że są one naszym "hitem eksportowym".


Hut

Inspiracją dla artykułu były zakończone w niedziele targi gamescom i obecność na nich polskich wystawców. §

Cały tekst napisany jest poprawnie, choć bez "iskry geniuszu" - to raczej zwykłe relacjonowanie faktów, niż błyskotliwa analiza. Czytamy m.in., że wielki sukces odniósł Wiedźmin 2, zdobywając "prestiżową nominację dla najlepszej gry komputerowej". W tekście pojawia się data premiery Wiedźmina 2 - wiosna 2011 - oraz kwota, jaką CD Projekt zarobił na jedynce - 9 milionów złotych.

Artykuł wspomina również Techland (w kontekście - Call of Juarez znalazł do tej pory 1,5 miliona nabywców), czytamy o "oklaskach, jakie zbierał Bulletstorm", dowiadujemy się o prezentacji Sniper: Ghost Warrior (pół miliona sprzedanych egzemplarzy).

Dużo miejsca poświęcone jest grze Afterfall: Insanity, która dość powoli przebija się do świadomości graczy - mimo to, cytowany jest szef firmy, która ją produkuje, czyli Tomasz Majka z Nicolas Games, który twierdzi, że liczy na sprzedaż 1 miliona egzemplarzy i że sukces ten będzie wynikiem tego, iż "gracze są zmęczeni produkcjami, które kopiują oklepane schematy", a "Polacy są kreatywni", nawet jeśli brakuje im pieniędzy na marketing.

Całość kończy optymistyczne spojrzenie na globalny rynek gier - jego wartość ma wzrosnąć, zdaniem analityków z PricewaterhouseCoopers z 52,5 mld dolarów obecnie, do 87 miliardów dolarów w 2014 roku.

Ciekawe porównanie znajduje się w ramce - zestawione w niej są koszty produkcji Wiedźmina (27 milionów złotych) i filmu "Quo Vadis" (70 milionów złotych).


Redaktor
Hut
Wpisów4059

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze