Mapki z Civilization IV w Civilization V? To możliwe!
Jeśli spodobały wam się fanowskie mapki stworzone przez społęczność Civilization IV i obawialiście się, że nie będziecie mogli ich wykorzystać w nadchodzącej, piątej odsłonie serii, mamy dla was dobrą wiadomość. Twórcy ujawnili, że lokacje z poprzedniej części cyklu będzie można przenieść do Civ V.
Zdradził to w rozmowie z serwisem BigDownload projektant gry, Jon Shafer.
„Możesz importować lokacje z Civ IV do edytora, a następnie skonwertować je do map z Civ V, włączając w to wszystkie jednostki, miasta i inne rzeczy znajdujące się na nich” – wyjaśnia Shafer. "Inne rzeczy" tak, ale z wyłączeniem trybów rozgrywki: jeśli przenoszona mapa przygotowana była do jednego z bardziej wymyślnych trybów rozgrywki z "czwórki", w Civilization V będziemy mogli ją wykorzystać, ale tylko według zasad dostępnych w "piątce".
Tymczasem w rozmowie z serwisem Shacknews producent gry, Dennis Shirk oświadczył, że Civilization V na starcie posiadać będzie tylko podstawowe warianty zabawy sieciowej. Z czasem twórcy udostępniać będą nowe tryby rozgrywki, najpewniej w postaci dodatków DLC (pamięta ktoś jeszcze czasy, gdy nazywało się je "łatkami"?).
„W miesiąc po premierze dodamy tryb Pitboss [pozwala graczom grać bez końca, bez ograniczeń podłączając się i odłączając od sesji multi]. Będą mu towarzyszyć dwa kolejne tryby, których co prawda nie planowaliśmy, ale fani wciąż o nie proszą: będą to play-by-mail [zabawa w turach, rozgrywana poprzez pocztę elektroniczną] i hot-seat [rozgrywka przy jednym komputerze, w której gracze na zmianę wydają polecenia swoim wojskom]” – tłumaczy. §