8.05.2010, 16:18Lektura na 2 minuty
A jednak: LittleBigPlanet 2 istnieje i pozwoli... tworzyć kompletne gry!
Ha! Wyszło szydło z worka. Na nic zdały się tłumaczenia Sony, że LittleBigPlanet 2 nie powstaje. W najnowszym wydaniu magazynu Game Informer pojawiła się pierwsza na świecie zapowiedź kontynuacji przygód Sackboy’a. Kontynuacji dość niezwykłej.
Przede wszystkim - studio Media Molecule znalazło sposób na to, by LittleBigPlanet 2 różniło się od oryginału. Jaki? Wszystkie informacje prezentujemy w puntach:
w grze ponownie pojawi się rozbudowany edytor. Tym razem jednak nie będziemy tworzyć pojedynczych plansz, a… kompletne gry. I nie chodzi tu tylko o produkcje platformówkowe. Będziemy mogli zaprojektować zarówno FPS-a, ścigałkę, RTS-a, jak i RPG-a. W trakcie prezentacji, w której uczestniczyli redaktorzy Game Informera twórcy stworzyli… klona Command & Conquer;
modyfikować będziemy mogli niemalże wszystko, w tym i interfejs – bez problemu umieścimy na ekranie np. wskaźnik życia, który przyda się w bijatykach;
ważną częścią nowego edytora będzie funkcja nazwana przez twórców „direct control seats”. Dzięki niej będziemy mogli według własnego uznania zaprogramować sterowanie do konkretnego pojazdu czy bohatera;
zmianie ulegnie sposób programowania zachowań przeciwników, których postawimy na drodze Sackboy’a. W pierwowzorze mieliśmy niewielki wpływ na to, co robili wrogowie. Tym razem otrzymamy dostęp do szablonu jednego z oponentów, Sackbota. Schemat ten będziemy mogli dowolnie modyfikować, podkręcając A.I. danego przeciwnika, czy wskazując jego słabe punkty. Będzie można również zmienić rozmiar każdego z Sackbotów;
rozszerzone zostaną funkcje związane z oprawą dźwiękową. W LittleBigPlanet 2 będziemy mogli bowiem do każdej postaci lub obiektu przypisać nagrany przez siebie dźwięk. Ponadto nowy edytor pozwoli na łączenie ze sobą kilku pojedynczych poziomów oraz na tworzenie przerywników filmowych z uwzględnieniem kąta nachylenia kamery, czy dubbingu. Dzięki temu fani będą mogli projektować pełnoprawne fabularne kampanie;
LittleBigPlanet 2 otrzyma wsparcie kodów QR. Kody takie po wydrukowaniu i „odczytaniu” (np. przez kamerkę PlayStation Eye) umożliwią dostęp do określonej zawartości;
w grze pojawi się kampania fabularna stworzona przez studio Media Molecule;
wszystkie DLC/mapki z pierwowzoru będą kompatybilne z „dwójką”.
Niestety nie wiemy, kiedy LittleBigPlanet 2 pojawi się na rynku. Datę premiery najpewniej poznamy trakcie czerwcowych targów E3. §
Redaktor
Wpisów17556
Obserwujących0
Dyskusja
Dodaj komentarz
Najlepsze
Najnowsze
Najstarsze
- Dodaj komentarz
- Najlepsze
- Najnowsze
- Najstarsze