115
25.03.2010, 16:04Lektura na 4 minuty

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - Prawie zapowiedź, czyli informacje z wiosennej konferencji CD Projektu!

Właśnie zakończyła się pierwsza część wiosennej konferencja CD Projektu, na której po raz pierwszy zaprezentowano publicznie grę Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Czego się dowiedzieliśmy?


Piotrek66

Na początek warto podkreślić, że Wiedźmin 2 jest projektem, w który twórcy bardzo wierzą. Podczas prezentacji przedstawiciele studia CD Projekt RED wielokrotnie nazywali swoją grę "najlepszą". Prace trwają już od ponad 3,5 roku, a budżet gry ma być większy niż pierwowzoru.

Sama gra prezentuje się bardzo dobrze. O jakości możecie przekonać się sami – wczorajszy filmik będący cut-scenką z samego początku gry jest w całości wygenerowany na nowym silniku, który powstawał już... w trakcie prac nad pierwszym Wiedźminem.

To oczywiście nie wszystko, czego się dowiedzieliśmy. Oto najnowsze informacje. Zwyczajowo w punktach:

  • fabuła będzie dojrzała. Podobnie, jak w „jedynce” wybory nie będą jednoznaczne, a świat nie będzie czarno-biały. Zresztą historia jest dla twórców najważniejszym elementem rozgrywki i obiecują, że będzie znacznie lepsza niż ta z pierwowzoru;
  • historia rozpocznie się w dwa miesiące po wydarzeniach z pierwszego Wiedźmina. Król Foltest przeżył atak zabójcy i poprosił Geralta o pomoc. Biały Wilk podróżuje z władcą, by go chronić i przy okazji wykryć spisek;
  • prezentacja rozpoczęła się w jednym z miasteczek. Geralt spotyka tam znanego z wczorajszego filmiku elfa, który nie jest bynajmniej nastawiony pokojowo;
  • w dialogach może wziąć udział kilka osób jednocześnie, zaś do każdej takiej sceny może dołączyć kolejny rozmówca (nowość);
  • praca kamery w trakcie rozmów będzie dynamiczna;
  • na wzór Heavy Rain, w trakcie dialogów pojawią się także wybory, na których podjęcie mamy określony limit czasu. Konkretne decyzje nieść będą ze sobą konkretne konsekwencje. Na szczęście mechanizm ten nie pojawi się we wszystkich scenach;
  • Potyczki w Wiedźminie 2 będą znacznie bardziej dynamiczne niż w poprzedniej części. W trakcie walki będziemy mogli dowolnie zmieniać przeciwnika, na którym skoncentrujemy swoje ataki. Co ważne, twórcy zrezygnowali z sekwencji QTE w trakcie pojedynków;
  • sama walka może być prowadzona zarówno w trybie taktycznym (pojawi się kilka strategii – m.in. ofensywna i defensywna). W czasie pojedynków będziemy mogli skorzystać z pomocy innych bohaterów, jak Triss, czy też zakładać pułapki. Oczywiście warto korzystać ze wszystkich możliwości, gdyż dzięki temu będziemy mogli łączyć ciosy w kombosy. Nie zabraknie także rozczłonkowywania przeciwników;
  • Geralt doczeka się nowego czaru ogłuszającego przeciwników;
  • łupy wypadające z przeciwników w trakcie walk będą teraz podświetlane, dzięki czemu będziemy wiedzieć, co zawierają;
  • w każdym mieście pojawią się różne grupy ideowe, czy też rasowe. Co ważne, mieszkańcy będą zachowywać się realistycznie – zapomnijcie o możliwości myszkowania w nocy w czyimś domu w celu „pożyczenia” gotówki. Teraz każdy człowiek w wirtualnym świecie będzie reagował na nasze poczynania;
  • w grze istnieć będzie cały ekosystem oparty na książkach Sapkowskiego, zaś potwory będą żyły w sposób zhierarchizowany. Jeśli Geralt pozna panujący ekosystem, będzie mógł zniszczyć gniazdo potworów;
  • rozwoju postaci nie będziemy zaczynać od zera. Na początku Geralt będzie znał kilka podstawowych umiejętności, resztę nabędziemy wraz z postępami w grze. Na razie twórcy nie wyjaśnili, jak utrata zdobytej wiedzy zostanie wytłumaczona fabularnie;
  • rozwój postaci oparty będzie nie na umiejętnościach pasywnych (czyli statystykach, takich jak siła, inteligencja, itd.), a na nauce nowych ciosów i Znaków (czyli czarów);
  • w Wiedźminie 2 będzie wiele trybów pracy kamery, które dostosowywać się będą w zależności od sytuacji. Jeśli chodzi o zachowanie twarzy – twórcy chwalą się, że opracowali autorski system mimiki twarzy, który będzie lepiej oddawał emocje postaci;
  • twarz Geralta nie jest jeszcze ostateczna, tzn. do premiery może się jeszcze zmienić
  • w grze pojawi się, tak jak i w pierwowzorze, cykl dnia i nocy;
  • na razie nie potwierdzono wersji konsolowych, ale prezentacja prowadzona była na padzie, a autorski silnik jest kompatybilny z konsolami. Studio CD Projekt RED rozważa też ("bardzo chcielibyśmy wrócić do tego tytułu") powrót do zawieszonego Powrotu Białego Wilka, czyli „jedynki” w edycji na X360 i PS3.
  • §


    Redaktor
    Piotrek66
    Wpisów17556

    Obserwujących0

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze