54
22.03.2010, 20:16Lektura na 1 minutę

Tego jeszcze nie było: EA chce wydawać płatne DLC jeszcze przed premierą gier!

Jak twierdzi analityk branży gier, pracujący dla firmy Wedbush Morgan wszystko-wiedzący Michael Pachter, Electronic Arts planuje wprowadzić w życie nową strategię marketingową: płatne DLC, które będą pojawiać się... PRZED premierami gier.


Piotrek66

Pachter pozyskał takie informacje od Nicka Earla, obecnego prezesa studia Visceral Games.

Earl wyjaśnia, że EA planuje sprzedawać poprzez usługi Xbox Live i PlayStation Network płatne DLC (w cenie ok. 10-15 dolarów), które mają pełnić rolę rozbudowanych wersji demo (oferując około 3-4 godzin rozgrywki).

Jako przykład takiego przedpremierowego DLC podawana jest wydana w ubiegłym roku na konsolach (na wersję PC wciąż czekamy) gra Battlefield 1943 (jak mówi Pachter: "gdyby DICE wydało nowego Battlefielda osadzonego w czasach II wojny światowej w kilka miesięcy po Battlefield 1943, taka gra odniosłaby spektakularny sukces").

Takie płatne DLC ograniczałyby ryzyko związane z wydawaniem pełnowymiarowych, wysokobudżetowych produkcji (które mogą przecież okazać się niewypałem), a jednocześnie pozwoliłyby poznać opinię przyszłych użytkowników i dałyby twórcom czas na wprowadzenie ewentualnych poprawek.

Tylko czy gracze rzeczywiście by to kupili?
§


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze