77
13.03.2010, 10:42Lektura na 2 minuty

GDC 2010: All Points Bulletin na konsolach? Jeśli PC-towcy pozwolą... [WIDEO]

APB zdominowało edycję Game Developers Conference z 2008 roku, dużo mówiło się o tej produkcji w roku 2009, a także i teraz w San Francisco pojawiła się zarówno sama gra, jak i jej twórcy. Szef zespołu APB, Dave Jones, wykorzystał to, by opowiedzieć o platformach docelowych swojego dzieła.


Piotrek66

W wywiadzie udzielonym portalowi Eurogamer, Dave Jones wyjaśnił, że APB na razie  pozostanie pecetowym exclusivem. Dlaczego?

Po pierwsze – twórcy chcą skupić się tylko na jednej wersji, by jak najlepiej ją dopracować.

Po drugie – sieciowe granie na PC różni się od tego z konsol, gdzie to ich producenci (w tym przypadku Microsoft i Sony) ustalają reguły gry i dbają o serwery. Dlatego dopiero wtedy, gdy APB okaże się hitem, studio zacznie rozważać przeniesienie tej produkcji na konsole. Los wersji na X360 i PS3 zależy więc od PC-towców i ich zainteresowania tym tytułem.

W tym samym wywiadzie prezes studia wyjaśnił, że brak opłat abonamentowych w APB, nie oznacza, że gra będzie w całości darmowa. APB ma dysponować własnym modelem biznesowym, który będzie „bardzo unikalny, bo to jest unikalna gra”. Na pewno jego częścią będzie system mikrotransakcji, ale nieco inny od tego, co znamy z dotychczasowych sieciówek. Cały plan opłat ma być natomiast na tyle elastyczny, by nawet gracze, którzy nie zechcą uiszczać dodatkowych opłat, mogli się z powodzeniem bawić.

Data premiery? Jeszcze nie ustalona, ale według ostatniego raportu finansowego EA będzie to na pewno III kwartał 2010 roku.

A to prezentacja APB na GDC 2010:

§


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze