32
8.03.2010, 14:20Lektura na 2 minuty

Portal 2 - pierwsze informacje i obrazki!

Nie musieliśmy długo czekać. W sieci pojawiły się skany z najnowszego wydania magazynu Game Informer, w którym znalazł się artykuł poświęcony Portalowi 2. Są pierwsze obrazki i szczegóły!


Piotrek66

Jeden z obrazków możecie zobaczyć wyżej. Wszystkie informacje prezentujemy zaś w punktach:

  • według Valve, pierwszy Portal był tylko eksperymentem, swoistym testem, który zdobył dużą popularność trochę wbrew oczekiwaniom twórców. Teraz producenci idą na całość i sequel będzie już „pełnoprawna grą” (co wyjaśniać może wysoką cenę gry, o czym pisaliśmy wczoraj);
  • akcja Portala 2 zostanie umiejscowiona setki lat po wydarzeniach z pierwowzoru;
  • fabuła powiązana będzie z niedawno zmodyfikowanym zakończeniem oryginału;
  • w trybie dla pojedynczego gracza wcielimy się w znaną z pierwowzoru Chell, której przeciwnikiem ponownie będzie system GlaDOS. Prawdopodobnie jej ciało zostało umieszczone w jakiejś komorze hibernacyjnej, dzięki czemu mogła ona przeżyć tyle lat;
  • w kampanii co-op, oddzielnej od trybu dla jednego gracza, przejmiemy kontrolę nad... dwoma dwunożnymi robotami;
  • w co-opie pojawi się możliwość grania na podzielonym ekranie (w przypadku wersji na X360). Będzie można także bawić się w trybie „PiP” (obraz w obrazie) w przypadku, gdy rozgrywka prowadzona będzie za pośrednictwem sieci (na przykład w edycji pecetowej);
  • znane z końcówki poprzedniej części rdzenie osobowości (latające białe kulki) posiadają swą własną osobowość. Można je spotkać w sekcjach kompleksu, które uważają za własne. Są zaniepokojone tym, że placówka popada w ruinę;
  • jedną z takich "kulek" będzie Wheatley - sztuczna inteligencja. Będzie on sojusznikiem Chell, jej przewodnikiem oraz wspomoże ją w niektórych zagadkach. To on wybudzi dziewczynę i zaproponuje jej wspólną ucieczkę;
  • generatory portali pozostaną nie zmienione;
  • fizyka będzie odgrywać większą rolę w zagadkach, jakie przyjdzie nam rozwiązać. Dzięki portalowi wytworzonemu przy tubie zasysającej, będzie ona mogła (tuba) przyciągnąć znajdujące się w innym pomieszczeniu działko strzelnicze;
  • w Portalu 2 pojawi się nowy mechanizm rozgrywki (tzw. „malowanie”) w postaci różnych substancji, które zmieniają właściwości pokrytych nimi powierzchni. Na przykład farba pomarańczowa na posadzce spowoduje, że Chell wpadnie w poślizg i nabierze znacznej prędkości. Z kolei kolor niebieski sprawi, że nasza bohaterka będzie mogła odbić się od podłogi, jak od trampoliny. Korzystając z portali będzie można przenieść działanie tego „ficzeru” w inny obszar lokacji, co przydatne będzie w rozwiązywaniu niektórych zagadek;
  • w grze pojawią się tzw. „reflection cubes”, które ułatwią rozwiązanie zagadek opartych na laserach.
  • Portal 2 zapowiada się naprawdę ciekawie i wygląda na to, że rzeczywiście tym razem będziemy mieli do czynienia nie z małą gierką, która starcza na ledwie parę godzin, a z całkiem rozbudowaną produkcją. Która ukaże się na PC, X360 oraz... komputery klasy Mac.

    §


    Redaktor
    Piotrek66
    Wpisów17556

    Obserwujących0

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze