5.03.2010, 13:56Lektura na 3 minuty
SOCOM: US Navy Seals 4 - będzie nowa odsłona "najlepszego taktycznego shootera na PlayStation" [WIDEO]
Dzisiejszej nocy na antenie programu GTTV ujawniono kolejny, ważny exclusive PlayStation 3 - czwartą odsłonę uznanego cyklu SOCOM: US Navy Seals. Gra powstaje w studiu Zipper Interactive (czyli tam, gdzie stworzony pierwsze trzy części serii), a warto na nią czekać, bo...
Zipper Interactive kojarzone jest głównie z grami nastawionymi na rywalizację w sieci (vide MAG, gdzie ze sobą zmierzyć się może nawet 256 osób naraz). Tym razem jednak deweloperzy postanowili objąć nieco inną drogę – w przeciwieństwie do poprzednich części serii, SOCOM: US Navy Seals 4 skupi się przede wszystkim na kampanii dla jednego gracza oraz opowiadanej w niej historii. Tryb multi co prawda pojawi się, w grze, ale - przynajmniej na razie - niewiele się o nim mówi.
Ujawnionych informacji na temat nowego tytułu jest naprawdę sporo. Aby było przejrzyście, prezentujemy je wam w punktach:
w grze wcielimy się w dowódcę pięcioosobowego zespołu sił specjalnych NATO. Poza „dowódcą operacyjnym”, w ekipie znajdzie się dwóch żołnierzy z Zachodu, Schweitzer i Wells, oraz dwoje wojaków pochodzących z Południowej Korei – Chung i tajemnicza dziewczyna o pseudonimie „Czterdziestka piątka”;
nasz oddział zostanie wysłany w pobliże Cieśniny Malakka, jednego z głównych szlaków handlowych, łączącego Pacyfik z Oceanem Indyjskim pomiędzy Malezją, a Indonezją. Zespół dowodzony przez gracza szybko odkrywa, że oto trafił w sam środek konfliktu, w którym grupa rewolucyjna Naga dziesiątkuje oddziały NATO;
dla twórców tak ważna jest opowiadana historia, że każda cut-scenka zostanie precyzyjnie wyreżyserowana, do czego zostanie wykorzystana technologia z Uncharted 2. Każdy filmik będzie generowany przez silnik gry;
nasza misja trwać będzie sześć dni i zostanie podzielona na dwa główne akty. Przełoży się to na 14 zadań i 12 godzin rozgrywki;
akcja umiejscowiona zostanie w Południowej Korei, zaś w trakcie rozgrywki natrafimy na dżungle, plaże, na góry, czy miasteczka;
w trakcie rozgrywki nie będziemy mogli liczyć na dostawy broni pomiędzy poszczególnymi misjami. W końcu żaden oddział odcięty od świata nie ma takiego luksusu…
SOCOM: US Navy Seals 4 będzie bardziej przystępny dla nowych graczy. Co nie znaczy, że będzie to gra dla „każuali”. Znacznie ulepszone zostanie AI przeciwników – nasi oponenci będą mogli teraz wstrzymać ogień, flankować i korzystać z osłon. Co więcej, wrodzy dowódcy będą mogli nawet wysłać na nas nalot samolotowy;
jako że mamy do czynienia z taktyczną strzelanką, nie mogło także zabraknąć elementów pozwalających dowodzić naszym oddziałem. Dzięki trybowi Command będziemy mogli w prosty sposób wydać rozkazy naszym podwładnym. Wystarczy przytrzymać jeden przycisk i wskazać analogiem obiekt, z którym mają wejść w interakcję. Będziemy mogli wydać rozkazy, wymusić określone zachowania, czy wskazać kilka celi jednocześnie;
rozkazy wydawane będą w czasie rzeczywistym. Gdy skorzystamy z trybu Command, czas zwolni, a ekran pokryje się szarymi barwami. Dzięki temu będziemy mogli zobaczyć zaznaczone punkty taktyczne, których normalnie byśmy nie dostrzegli;
SOCOM: US Navy Seals 4 jest na razie w fazie alfa, ale już teraz gra może pochwalić się podatnym na zniszczenie otoczeniem, czy sprawnie działającym AI przeciwników.
Gra ukaże się tej jesieni, tylko na PlayStation 3. Na deser mamy dla was parę screenów (GALERIA) oraz pierwszy trailer:
§
Redaktor
Wpisów17556
Obserwujących0
Dyskusja
Dodaj komentarz
Najlepsze
Najnowsze
Najstarsze
- Dodaj komentarz
- Najlepsze
- Najnowsze
- Najstarsze