13
18.02.2010, 18:43Lektura na 2 minuty

4A Games: "S.T.A.L.K.E.R. i Metro 2033 nie mają ze sobą nic wspólnego"

Kiedy po raz pierwszy ujawniono grę Metro 2033, od razu zaczęła być ona porównywana do serii S.T.A.L.K.E.R. - także dlatego, że wygląda dość podobnie. Pojawiły się plotki, że silnik graficzny studia 4A Games bazuje na technologii X-Ray twórców S.T.A.L.K.E.R.-a. Plotki...


Piotrek66

Źródłem tych spekulacji są pierwsze doniesienia na temat Metro 2033, w których pojawiła się informacja, że technologia wykorzystana przez 4A Games wyewoluowała z wczesnej wersji kodu pierwszego S.T.A.L.K.E.R.-a. Dodatkowym dowodem na taki stan rzeczy miałby być fakt, że główni producenci Metro 2033 pracowali niegdyś przy Cieniu Czarnobyla.

W rozmowie z serwisem Digital Foundry to właśnie jeden z nich wyjaśnił, że oba silniki graficzne w rzeczywistości nie mają ze sobą nic wspólnego: „Kiedy pracowałem nad S.T.A.L.K.E.R-em, jako główny programista i inżynier technologiczny, wiele architekturalnych rozwiązań w silniku było wspaniałych, ale wspaniałych, jak na tamte czasy. Dziś po prostu by się nie sprawdziły” – tłumaczy producent. §

Głównymi przeszkodami, które stanęły na drodze w rozwoju silnika S.T.A.L.K.E.R-a jest to, że nie obsługuje wielordzeniowych procesorów, ma słaby i podatny na błędy kod sieciowy i po prostu okropne zarządzanie zasobami i pamięcią, co uniemożliwia jakikolwiek streaming. Poza tym technologia X-Ray jest rdzennie pecetowym kawałkiem kodu, którą bardzo trudno byłoby przenieść na konsole" – dodaje. A przecież Metro 2033 wychodzi również na Xboksa 360.

O jakości silnika napędzającego Metro 2033 mogliście przekonać się wczoraj, kiedy to ujawniono, że gra wykorzystywać będzie jedenastą generację bibliotek DirectX i pełne 3D.


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze