60
13.02.2010, 17:23Lektura na 1 minutę

Fable III: Peter Molyneux ostrzega - ?To już nie gra RPG?

Szczerze mówiąc niezbyt mi się ta wypowiedź podoba. Usunięcie interfejsu wcale nie sprawia, że gra przestaje być RPG-iem. Idea gatunku polega na wcielaniu się w role i w tym brak wskaźnika zdrowia na ekranie powinien raczej pomóc. Peter Molyneux twierdzi jednak co innego...


Hut

W wywiadzie udzielonym serwisowi CVG na imprezie X10, Peter Moleyneux mówi:

Nie jestem pewien, czy o Fable [III] można jeszcze mówić, jak o RPG-u. Na pewno nie jest to gra RPG w rozumieniu z lat 90-tych XX wieku. W pewnym sensie możesz na nią spojrzeć i powiedzieć, że to gra typu action adventure. Jest w niej dramat, jest wspaniała opowieść, jest mnóstwo emocji – a na dodatek system rozwoju postaci. [Ale] Z tego nie mogłem zrezygnować, bo nie jestem graczem, któremu odpowiada, gdy dostaje gotową postać i słyszy 'to właśnie ty, niezależnie od tego, co na ten temat myślisz'”.

Jak dla mnie – to wciąż RPG. Ale jeśli mistrz mówi inaczej...

A waszym zdaniem? Co stanowi o istocie gatunku RPG? Statystyki, wskaźniki, punkty doświadczenia a może sensowny system rozwoju postaci i swoboda, pozwalająca samodzielnie kształtować decyzje i wybory bohatera.

Innymi słowy – czy GTA IV to gra RPG? ;-)


Redaktor
Hut
Wpisów4059

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze