52
12.02.2010, 13:56Lektura na 4 minuty

X10: Fable III - co tak "wkurzy" graczy? [WIDEO]

Zgodnie z obietnicą Petera Molyneux w trakcie imprezy X10 po raz pierwszy zaprezentowano światu grę Fable III. Dowiedzieliśmy się kilku naprawdę ciekawych rzeczy. Między innymi tego, co zdaniem Molyneux miało tak "wkurzyć" graczy...


Piotrek66

Aby było przejrzyście, prezentujemy wszystko w punktach:

  • tym, co może "wkurzyć" graczy, jest… rezygnacja z elementów interfejsu oraz punktów doświadczenia [Zbledliśmy....]. Pożegnamy się więc ze standardowym paskiem życia i mocy magicznej, a o tym, że jesteśmy blisko śmierci poinformuje nas zmieniający barwy – tak, jak w FPS-ach – ekran;
  • akcja gry zostanie osadzona 60 lat po wydarzeniach z Fable II, a my wcielimy się w osiemnastoletniego syna lub córkę naszego bohatera z „dwójki;
  • podobnie, jak w Mass Effect 2, zrobimy też użytek z zapisanych stanów gry z poprzedniczki. Dzięki nim w Fable III zobaczymy, jaki wpływ miały nasze decyzje na świat Albionu [chyba, że komuś złodzieje wynieśli z domu konsolę, jak mi - przyp. Hut];
  • rozgrywka oparta będzie na trzech filarach: interakcji, broni oraz królewskiej odpowiedzialności;
  • pierwszy z nich jest o tyle ważny, że będzie opierał się na tym, w jaki sposób wchodzimy w interakcje z NPC-ami. Nowy mechanizm zastąpi znany z „dwójki” system gestów. Teraz wszystkie czynności wykonywać będziemy prawym triggerem. I tylko nim. Nasze działania będą miały charakter kontekstowy i zależeć będą od tego, co myślą o nas napotykane postacie;
  • jednym z przykładów wykorzystania nowego systemu jest misja, w której musimy odnaleźć zaginioną córkę bohatera. Pierwsze użycie prawego triggera powoduje, że nasz heros bierze dziecko na ręce i go uspokaja. Teraz, gdy nasze stosunki z nim są lepsze, możemy (oczywiście prawym triggerem) wziąć go za rękę i wziąć ze sobą. Tutaj też objawia się system moralności – dziewczynkę możemy bowiem albo zabrać do domu lub… sprzedać do fabryki, jako niewolnika;
  • drugim filarem są bronie. Te będą z kolei wpływać na na wygląd i sposób, w jaki będą działać. Przykładowo: moc miecza zależna będzie od tego, jak dobrym będziemy przywódcą, i ilu będziemy mieli za sobą lojalnych nam ludzi. Im będziemy mieć ich więcej, tym broń będzie stawała się większa i potężniejsza. Na wygląd oręża wpływać będzie również to, czy będziemy nim zabijać niewinnych, czy potwory. W pierwszym przypadku miecz pokryje się krwią, w drugim – świętym blaskiem;
  • swą broń gracze będą mogli wymieniać między sobą. W tym przypadku zawsze przed jej nazwą będzie widnieć informacja na temat tego, do kogo ona wcześniej należała;
  • dokonywane wybory będą miały jeszcze większy wpływ na nasz wygląd;
  • jednym z głównych zadań w grze, jest obalenie tyrana Logana. By to zrobić będziemy musieli zebrać pod swym sztandarem odpowiednią liczbę ludzi. By ich przekonać będziemy musieli składać im obietnice. I z tym wiąże się trzeci filar, na którym oparty będzie Fable III – gdy dojdziemy do władzy będziemy musieli spełnić złożone przyrzeczenia (np. zlikwidować niewolnicze fabryki). Jeśli tego nie zrobimy, poddani stracą w nas wiarę. Oczywiście będziemy mogli też stać się kolejnym dyktatorem. I wrzucać ludzi do lochów, gdy przyjdą do nas z prośbą;
  • jak twierdzi Peter Molyneux, tworząc Fable III, on i jego ekipa chcieli, by gracze poczuli, że "posiadają moc";
  • Molyneux potwierdził ponownie, że jego najnowsze dzieło nie będzie oparte na Natalu, aczkolwiek nie wyklucza, że produkcja w pewien sposób wykorzysta nowy kontroler Microsoftu;
  • sir Peter wyjawił też, że fani mogą oczekiwać czegoś więcej związanego z Fable III. Czegoś „bardzo, bardzo ładnego”, o czym projektant jednak nie może teraz mówić. Najpewniej będzie to coś w stylu znanej z Fable II dostępnej na Xbox Live gierki Pub Games, która pozwola uzyskać dodatkowe bonusy we „właściwej” produkcji.
  • A na koniec mamy dla was jeszcze dwie rzeczy: nowe screeny, które znajdziecie w naszej GALERII oraz pierwszy filmik „Z pamiętnika dewelopera”, na którym można zobaczyć fragmenty z rozgrywki:


    Redaktor
    Piotrek66
    Wpisów17556

    Obserwujących0

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze