Szekspir wierci się w grobie: Visceral Games nie planuje sequela Dante´s Inferno, ale myśli o... Makbecie
Premiera Dante’s Inferno już w przyszłym tygodniu. Czy Visceral Games zabierze się teraz za prace nad sequelem tej gry? Na razie nie, bowiem szefowie studia myślą o przeniesieniu w świat elektronicznej rozrywki… Makbeta, słynnego dramatu Szekspira.
W rozmowie z serwisem Industry Gamers producent wykonawczy Dante’s Inferno, Jonathan Knight, wyjaśnił, że na razie nie ma planów dotyczących kontynuacji gry. Co prawda, Knight przeczytał całą Boską Komedię (łał!) i ma już pewne pomysły, na temat tego, co mogłoby pojawić się "w dwójce", ale na razie jego ekipa chce skupić się na powstających właśnie dodatkach i oczywiście Dead Space 2.
Nie znaczy to jednak, że studio Visceral Games porzuca temat klasycznych dzieł literatury. W tym samym wywiadzie Knight zdradził, że od lat chciał stworzyć... egranizację Makbeta, klasycznego dramatu Szekspira. §
„Egranizacja Makbeta to coś, o czym myślałem od dawna, i myślę, że emocjonalna jakość, jaką osiągnęły teraz gry oraz obecny poziom aktorstwa i dźwięku sprawiają, że jej stworzenie jest już możliwe” – tłumaczy Knight. „Unikatową cechą gier jest ich interaktywność; tu chodzi o akcję i zabijanie. [..] Dante’s Inferno to bardziej brutalna interpretacja poematu. W tym sensie Makbet byłby świetny: mamy tutaj wiedźmy, nadnaturalne zjawiska oraz dużą ilość intryg i morderstw” – dodaje Knight. Jakie to głębokie...