71
23.01.2010, 17:47Lektura na 2 minuty

Structure Procedural System, czyli na czym czekający na Crysisa 2 powinni zawiesić oko

Poniższy filmik ma już pół roku, ale warto się z nim zapoznać, bo pokazuje kilka naprawdę ciekawych rzeczy, które można zrobić z cyfrową metropolią. Dynamicznie generowane miasto, w którym można zniszczyć każdą ścianę? Na laptopie?


Michał „enki” Kuszewski

Structure Procedural System to silnik, który potrafi generować całe dzielnice w pełni "otwartych" budynków, pełnych mieszkań, klatek schodowych, drzwi, mebli itp. Wykorzystuje do tego OpenGL oraz PhysX Nvidii, przy czym to drugie zwłaszcza w momentach, w których zdecydujemy się zniszczyć jakąś ścianę. Lub dwie. Lub dziesięć.

Wygląda efektownie, nieprawdaż? Zatem czas na dyskusję. Jest kilka rzeczy, co do których jestem sceptycznie nastawiony po tej prezentacji. Pominę fakt "rozstrzeliwania" ścian, bo to akurat prawdopodobnie jest kwestią ustalenia liczby opisującej "siłę burzącą" pocisków. To jednak, że ściany rozsypywały się jak kawałki styropianu (łącznie z framugami drzwi) już w dużej mierze zatarło mi wrażenie jakiegokolwiek "realizmu". Zastanawiam się jednak, jakby to wyglądało, gdyby uzupełnić powyższe wnętrza o tekstury w wysokiej rozdzielczości i kłęby pyłu. Ciekawy jestem również, jak ów silnik radziłby sobie z dynamicznym oświetleniem. Czy poradziłby sobie z liczeniem najprostszych cieni od światła latarek? I jaki sprzęt wtedy byłby potrzebny do wyrenderowania tego wszystkiego w 60 fps?

I na koniec: w jaki sposób twórcy poradziliby sobie z tworzeniem gier w tak nagle "otwartej-zamkniętej" przestrzeni? I jeszcze z możliwością rozwałki wszystkiego wokół? Czy nie za dużo dobrego?

Osobiście liczę na "Sim Mleczarz" albo eroge "Listonosz zawsze puka dwa razy"...


Redaktor
Michał „enki” Kuszewski

Autor tekstów różnych. W tym książek. Fan żółwi, muzyki filmowej i wszystkiego, co kosmiczne. Swoje politechniczne wykształcenie przekuł w artykuły dla czasopisma CD-Action, w którym jako redaktor przez wiele lat realizował swoje pasje grania i pisania. Obecnie pracuje w Techlandzie jako Quest Designer.

Profil
Wpisów512

Obserwujących1

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze