19
13.01.2010, 17:09Lektura na 2 minuty

Halo: Reach - pierwsze konkretne informacje!

Nowy numer magazynu Game Informer przynosi pierwsze konkretne informacje o Halo: Reach. Ponownie dane nam będzie wcielić się w Spartan. Ale już nie w Master Chiefa.


Piotrek66

Halo: Reach będzie związane z książką The Fall of Reach autorstwa Erica Nylunda. Akcja gry skupi się jednak na Noble Team, sześcioosobowym oddziale Spartan, którzy w grze snuć będą swoją własną opowieść.

Wcielimy się w nowego członka ekipy, Noble 6, indywidualistę o mrocznej przeszłości. Oczywiście na polu walki nie będziemy sami – towarzyszyć nam będzie pięciu pozostałych towarzyszy. Prócz nas grupa składać się będzie z jej dowódcy, Cartera-259, jego zastępczyni Kat-320 (która w trakcie jednej z potyczek straciła rękę), snajpera Jun-265, specjalisty od broni ciężkiej Jorg’a-052 oraz z małomównego Emile’a-239. §

Sama planeta Reach ma być miejscem tętniącym życiem z wieloma kulturami. W trakcie rozgrywki zwiedzimy bazy wojskowe, kolonie, fabryki i otwarte tereny. Oczywiście w czasie ich eksploracji natykać się będziemy na przeciwników – twórcy chcą sprawić, by znani wrogowie stali się jeszcze okropniejszymi. Dlatego też zdecydowano się na bardziej mroczną stylistykę oraz elementy, które spotęgują klimat – jednym z nich będzie to, że każdy przeciwnik będzie posługiwał się odpowiednim dla swej rasy językiem.

Zaskoczeniem może być sama rozgrywka, w której twórcy chcą powrócić do korzeni serii, czyli pierwszego Halo. Powróci chociażby obecnie rzadko spotykany system apteczek – będziemy musieli pożegnać się z autoregeneracją zdrowia (!!). W trakcie walk wykorzystamy natomiast snajperki, granaty, pistolety plazmowe, miecze, magnum, i Needler Rifle (co ciekawe, plotkowano o tym rodzaju broni już wcześniej). Co ciekawe, jeśli nie lubimy stylu Rambo, będziemy mogli pozbyć się naszych przeciwników po cichu. Ciekawym dodatkiem będą umiejętności przypisywane do zbroi – m.in. kamuflażu czy sprintu.

Zmianom ulegnie również silnik gry, który w Halo: Reach będzie mógł wyświetlić znacznie więcej elementów na ekranie - w jednym momencie na polu bitwy będzie mogło znaleźć się do czterdziestu postaci oraz dwudziestu pojazdów. A wszystko po to, by spotęgować klimat. Nie zabraknie również nowego systemu pogodowego, czy zwiększenia ilości dynamicznych źródeł światła. Warto wspomnieć też o tym, iż po raz pierwszy w serii Halo zostanie wykorzystany system motion capture oraz mimiki twarzy, którym zajęła się firma Image Metrics.

Nieznane są natomiast szczegóły dotyczące trybu multiplayer. Ale mając na uwadze poprzednie dokonania Bungie w tym zakresie, o zabawę sieciową nie powinniśmy się martwić.


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze